היום (שני) נפתח שוק המטבע של השבוע, ולא מן הנמנע שהדולר יתחזק לעומת השקל, בעיקר בשל חוזקו של המטבע של ארה"ב בשוקי העולם. 
היום בצהריים בנק ישראל יפרסם את החלטתו לגבי שיעור הריבית בנובמבר. ולמרות שהבנק כנראה יתיר את הריבית ללא שינוי, הדבר לא עשוי להשפיע על שוק המטבע כי במערכת הכלכלית אין ציפייה אחרת.
 במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל מזנק מעלה ובוחן את רמת המפתח של 3.90, הרמה הגבוהה מאז 5 באוקטובר. פריצה ונעילה מעל רמה זו עשויה לדרבן ספקולנטים נוספים להצטרף לראלי ולסלול את הדרך לאזור 3.92. גם בעולם הדולר מרקיע מעלה, וזאת על רקע המדיניות המרחיבה של הבנקים המרכזיים של סין וגוש האירו, כאשר הבנק של סין הוריד בשבוע שעבר את הריבית והבנק של אירופה אותת מפורשות על כוונתו להאיץ את קצב רכישת האג"ח ואולי אף להוריד את הריבית. 

הצעדים והרטוריקה הללו רק מבליטים את הקו היותר נוקשה של הפד, שמתכוון להעלות את הריבית בחודשים הקרובים, גם אם לא מוקדם כפי שציפו. מדד הדולר מזנק לרמתו הגבוהה ביותר מאז תחילת אוגוסט, ואילו האירו נופל לשפל של חודשיים למול הדולר וייתכן כי הוא בדרכו לרמת השקילות כעת. 
הפער הזה במדיניות של בנקים מרכזיים למול הפד עשוי להתחדד גם היום, עם החלטת הריבית של בנק ישראל. הבנק לא אמור לשנות את גובה הריבית, אבל לנוכח המדדים השליליים האחרונים והאינפלציה השלילית, ייתכן כי בנק ישראל יניח שוב על השולחן את האפשרות לצעדים מרחיבים וריבית שלילית. במקרה כזה, השקל אמור להסתחרר מטה וייתכן שנראה פריצה משמעותית מעל 3.90".