בזק הגישה הצעה בשם חברת הבת שלה, פלאפון, לרכוש את חברת גולן טלקום, כך היא הודיעה היום (ראשון) לבורסה לניירות ערך. המכירה מנוהלת על ידי בנק רוטשילד להשקעות.



בהודעה לא נמסר מהו הסכום שמציעה ענקית התקשורת תמורת חברת הסלולר, כך התברר שהיא נמצאת על המדף כבר מספר חודשים, אך נאמר שההצעה "כפופה להתקיימותם של תנאים שונים ובכללם חתימה על נוסח הסכם מחייב בתנאים שיוסכמו כפי שיאושרו על ידי דירקטוריון פלאפון ודירקטוריון החברה".



הודעת בזק עשויה לפתוח מלחמה עם חברות הסלולר האחרות, שגם הן מעוניינות לרכוש את החברה, שכן לגולן טלקום יש בין 580-560 אלף מינויים.



יש לציין שעל פי ניסיון העבר הסיכוי של פלאפון לזכות בגולן טלקום נמוך, שכן ניסיונותיה בעבר להתרחב על ידי רכישת מירס נבלמה על ידי הרשות להגבלים עסקיים ולא מן הנמנע שהיא תבלום את העסקה הזו גם.



הודעת בזק לא הפתיעה את שוק ההון אך כן הפתיעה את הציבור ואת עובדי גולן טלקום, שכן במהלך החודש האחרון מנכ"ל ומייסד החברה מיכאל גולן הודיע בכל הזדמנות ובכל תשדירי הפרסום של החברה שהיא לא למכירה.



בתוך כך, עובדי גולן טלקום, בגיבוי ההסתדרות הלאומית הכריזו על שביתה החל מיום שישי, בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז ב-22 באוקטובר במחאה על התנהלות ההנהלה למכירת החברה בלי להסדיר קודם את תנאי העובדים. על פי ההערכות העובדים עשויים לסכל את מכירת החברה.