לקראת פתיחת המסחר השבועי של מטבע זר בישראל מחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (שני) כי הדולר-שקל פותח את חודש נובמבר בלחץ שלילי, כאשר רמת המפתח היא 3.85. שבירה ונעילה יומית מתחת רמה זו עשויה להאיץ את לחץ המכירות ולדרדר את הצמד לעבר 3.83 ו-3.82.



גם בעולם הדולר נסחר במומנטום שלילי בימים האחרונים, וזאת לאחר נתוני התמ"ג המאכזבים שהתפרסמו בשבוע שעבר בארצות הברית ושפכו מים צוננים על התקוות המסוימות להעלאת ריבית שהתעוררו לאחר ישיבת הריבית בשבוע שעבר של הפד. בישיבת הריבית נרמז כביכול שישנה אפשרות שהבנק המרכזי האמריקאי יעלה ריבית בדצמבר, במידה והנתונים יאפשרו זאת.



עכשיו, אחרי אותם נתוני תמ"ג ולאור הנתונים הכלכליים המאכזבים לאחרונה כמעט בכל סקטורי הכלכלה שמתפרסמים בארצות הברית, נראה שהסבירות לכך היא נמוכה עד מאוד ושהבנק ידחה את העלאת הריבית לרבעון הראשון של 2016, ועל כן אנחנו רואים את סוחרי הדולר מבצעים צעד חד לאחור.



ובגזרה זו, צפוי בארצות הברית שבוע כלכלי עמוס למדי, כאשר הנתון המרכזי יהיה דוח התעסוקה שיתפרסם בארצות הברית ביום שישי. הדוח צפוי להצביע על תוספת של 186 אלף מקומות עבודה באוקטובר. נתון בינוני שכזה לא יסייע להגביר את ציפיות הריבית על הדולר. אם הנתון בפועל יהיה אף נמוך מכך, הדולר צפוי להיחלש ביתר שאת.



נראה כי במצב הנוכחי, כאשר מצד אחד העלאת הריבית על הדולר נדחתה במספר חודשים, ומנגד היורו נשחק בשל צעדי ההרחבה המתוכננים של ה-ECB, הדולר ימשיך להיסחר בטווחי המחיר הנוכחיים עד שתתבהר התמונה".