הכנסת תציין מחר את "יום העסקים הקטנים והבינוניים", שיזמו חברי הכנסת אראל מרגלית (עבודה) ורועי פולקמן (כולנו), לשם קידום והעלאת המודעות לתרומתו של מגזר עסקי חשוב זה לכלכלה.



במסגרת זו, כלל ועדות הכנסת, יקדישו את דיוניהם לנושא העסקים הקטנים והבינוניים בישראל.



יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן: "מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל הוא ממנועי הצמיחה העיקריים של המשק הישראלי ומקור תעסוקה מרכזי במרכז בכלל ובפריפריה בפרט. העצמת עסקים אלו מייצרת מקומות תעסוקה, מצמצמת אבטלה ומחזקת את כלל את המשק הישראלי".



עוד הוא אמר: "אינטרס הממשלה הוא להפחית רגולציה על עסקים עצמאיים, לייצר תמריצים לפתיחת חדשים ולעודד את הקיימים. על ידי כך גם נפתח את התחרות במשק ונוריד את יוקר המחיה וגם נקטין פערים בין פריפריה למרכז. עלינו מוטלת האחריות לחזק אותם, להקל עליהם ולהוריד חסמים, כמקור לחיזוק המשק והצמיחה הכלכלית של מדינת ישראל".



נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אמר כי "על הממשלה להשקיע כמה שיותר משאבים בטיפוח ועידוד עסקים קטנים ובינוניים. הצלחה של מגזר זה תוביל לצמיחת הכלכלה במשק, תזרים כספים לקופת המדינה ותיצור מקומות עבודה חדשים במשק".



יש לציין שהתאחדות התעשיינים פועלת לחיזוק מפעלים קטנים ובינוניים, לשם הגדלת התחרות במשק. הפעילות כללה בשנה החולפת, הקמה של קרן הלוואות לטווח ארוך למטרות השקעה בשדרוג טכנולוגי, קידום הקמת קרנות השקעה בעסקים בינוניים, הנגשת כלי סיוע בתחום חדשנות למפעלים קטנים ובינוניים מהתעשייה המסורתית ועוד. המהלכים נועדו להגדיל את הפריון במפעלים הקטנים והבינוניים, שנמוך כיום ב-50% מהפריון במפעלים הגדולים.