עיריית ירושלים השלימה את תכנון השלב הראשון לפרישת רשת הגז הטבעי בירושלים ובתוך כארבע שנים צפויה הבירה להיות מרושתת בתשתית גז טבעי שתאפשר הסבת מרבית אזורי התעשייה, בתי החולים, בתי המלון ומרכזי התעסוקה לשימוש בגז הטבעי. 
 
לפני כשנה החלה העירייה לפעול לקידום הפרויקט, בשיתוף רשות הגז הממשלתית וראשי ענפי התעשייה בעיר, במטרה לחבר את תשתית הגז הטבעי לבירה. צוות תכנון נבחר לרשת הגז ופורסם מכרז להקמת רשת הגז בבירה, אשר תתחבר לרשת הגז הארצית המגיעה כיום לפאתיה המערביים של ירושלים. 
 
לאחר בחינת הצעות החברות שהתמודדו, חברת רותם זכתה במכרז ותפעיל את רשות הגז הטבעי לביצוע והפעלת רשת חלוקת הגז טבעי בירושלים.


תשתית רשת הגז בירושלים מתוכננת הן עבור המוקדים צורכי האנרגיה הנוכחיים והן עבור מוקדים צורכי אנרגיה עתידיים, בהתאם לעקרונות התכנון והפיתוח העירוני של ירושלים ובדגש על מוקדי תעסוקה. 

חיבור ירושלים לרשת הגז הטבעי צפוי להביא לפתחה של העיר הזדמנויות כלכליות רבות וחשובות, פיתוח מואץ של ענף התעסוקה והוזלת עלויות האנרגיה, במקביל לשיפור איכות החיים ושמירה על הסביבה לטובת הדורות הבאים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר כי "הובלתו של הגז הטבעי לבירה היא בשורה משמעותית למגזר העסקי והפרטי בירושלים. מדובר במהפכה שתביא להוזלת מחירי הגז, דבר שיסייע לכלכלת המגזר העסקי ולבתי המשק הפרטיים ובנוסף, דבר שיביא לשיפור באיכות הסביבה".