בנק הפועלים, באמצעות באי כוחו גיורא ארדינסט, תומר ויסמן, אבי סתיו ואור אלקון, מסר אתמול לשופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין את תשובתו להתנגדות שהגיש מוטי זיסר להכריז עליו כפושט רגל.


בתשובתו הבנק מראה שזיסר מצוי במצב מובהק של פשיטת רגל, והתנגדותו לבקשה היא ניסיון מלאכותי להתחמק מתשלום חובות של 1.4 מיליארד שקל באמצעות מרכזי שליטה ואירופה ישראל.

לטענת באי הכוח של הבנק, זיסר ערב אישית לחוב זה, בערבות בלתי מוגבלת. אין מחלוקת שגם בתום הליכי הכינוס והפירוק נכסי החברות לא יאפשרו פירעון ולו של עשירית מהחוב. זיסר הודה בפני הבנק שאין ביכולתו לפרוע את חובותיו ולכן מוצדק להכריז עליו כפושט רגל.


בהתנגדותו לבקשת פשיטת הרגל טען זיסר שבנק הפועלים התנהל בחוסר תום לב ופעל להשמדת מקורות פירעון של החברות. לתקשורת אף דלפו פרטי שיחות שניהל זיסר עם אחר מבכירי הבנק לשעבר, שביקר בצורה חריפה את התנהלות הבנק ואת מנהל האשראי לשעבר שמעון גל, שהוביל את המאבק נגד זיסר.

בבנק הפועלים טוענים כי מדובר בטענות ממוחזרות, שכבר הועלו במסגרת הליך הכינוס של החברות, והשופט אורנשטיין דחה אותן. כמו כן נדחתה טענתו של זיסר שלפיה הפסקת כהונתו באלביט היא שסיכלה את יכולת הפירעון של החברות. 

נוסף לכך, הבנק דחה את מה שהוגדר כהכפשות שזיסר העלה בהתנגדותו, נגד הבנק ונגד התנהלותם של גורמים בבנק בקשר לפרשה הרומנטית הקשורה לשמעון גל.

"ניסיונו של זיסר לגרום לפרסום נרחב של הפרשה בכלי התקשורת הוא ניסיון שקוף ובוטה להשפיע על בית המשפט המחוזי הדן בתיק. התנהלותו משולה להתנהלות מאפיונרית עבריינית, שמטרתה לשדר מסר ברור לבנק ולמנהליו שאם יימשכו ההליכים המשפטיים נגד זיסר הוא יפעל להזיק לבנק ולגרום לו ולמנהליו מבוכה", נאמר בתגובת הבנק.

עוד נכתב כי "זיסר פועל בעניין זה כאחרון הסחטנים, ובניסיון לחמוק מתשלום חובו הוא מוכן לגרום נזק אדיר לאחרים, שלא קשורים לעניינו כלל. הבנק לא ייכנע להתנהלותו השפלה של זיסר וימשיך לעשות כל מאמץ כדי לגבות את חובו".

בתגובה לפניית "מעריב־השבוע" מסר זיסר: "הם טוענים שסוחטים אותם. אז יופי. הם לא מעניינים אותי בכלל. הם יקבלו על הראש כמו שמגיע להם. מדובר באנשים רעים. כדי להוכיח שאני פושט רגל זה צריך להיות חוקי".