בנק דיסקונט פירסם הבוקר (חמישי) את התוצאות העסקיות לרבעון השלישי של השנה, עם קיטון של 18% ברווח הנקי ל-168 מיליון ש"ח, לעומת 205 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

יצוין כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הושפע מגידול בהוצאות להפסדי אשראי ומירידה בהכנסות מימון שאינן מריבית. התשואה נטו להון, ברבעון השלישי של שנת 2015 עומדת על 5.2%, לעומת 6.9% ברבעון המקביל אשתקד, נמוך משמעותית מהתשואה להון במערכת הבנקאות המקומית. ישנה ירידה גם בעלויות השכר שבנטרול השפעת תכנית הפרישה, שירדו בתשעת החודשים הראשונים של בשנה ב-5%.  

יש לציין עוד שהירידה ברווחיות הנקיה ובתשואה להון מושפע מכך ששווי אחזקותיה של דיסקונט מצוינים לפי השווי בספרים ולא לפי שווי שוק שמשקף פער שלילי של 287 מיליון שקל ומהוצאה בגין 34 מיליון שקל בעקבות פסק דין של בית המשפט.

לילך אשר-טופילסקי מנכלית הבנק  אומרת, "נתוני הרבעון השלישי לשנת 2015, משקפים את התקדמות קבוצת דיסקונט במתווה התוכנית האסטרטגית הרב שנתית, תוך מיקוד עסקי, צמיחה במגזר הקמעונאי ונקיטת צעדי התייעלות, בדגש על צמצום הוצאות השכר. הצמיחה המתמשכת במגזרי המיקוד והקיטון בהוצאות השכר, מביאים לשיפור ביחסי היעילות של הבנק והקבוצה.

"ברבעון זה, ניתן גם ביטוי למיקוד העסקי, בכל הקשור לפעילות הבינלאומית של הקבוצה.במסגרת זו, השלים הבנק את מכירת פעילות דיסקונט בנק לטין אמריקה (DBLA), חברה בת של אי.די.בי. ניו יורק, הפועלת ומאוגדת באורוגוואי. כמו כן, הושלם תהליך סגירתו של הסניף בלונדון והושגה התקדמות משמעותית לקראת מכירת פעילות הבנק בשוויץ".