יו"ר המועצה לשידור כבלים ולווין, ד"ר יפעת בן-חי שגב, ממשיכה במלחמתה כנגד העלאת המחירים של החברות שמספקות שירותי טלוויזיה בישראל.


הבוקר (ראשון) התברר כי היא הורתה להקפיא את עליית המחירים של חברות "יס" ו-"הוט" על מנת שלא יוכלו לגבות יותר כסף מלקוחותיהם על שירותים שכבר קיימים. בחברת הלווין מדובר בשירות ה-VOD ובהוט מדובר בחבילת הטריפל של החברה שכוללת אינטרנט, טלפון וטלוויזיה.



לאורך תקופה ארוכה, נאבקים במועצה בנסיונות של החברות להעלות מחירים. כעת הודיעה היו"ר כי היא מתכוונת לפנות אל הממונה על ההגבלים העסקיים מתוך מטרה לעצור את העלייה. לקוחות יס כבר קיבלו הודעה לפיה ייאלצו לשלם על ה-VOD חמישה שקלים יותר בשבוע. העליה הזאת לא תיכנס לתוקף, 


לפחות עד אשר יתקיים בירור בנושא. השירות, שבתחילת הדרך עלה 14.90 ש"ח, טיפס ועלה עם השנים עד ל-29.60 בחודש, העלייה האחרונה במחיר.


זהו, אגב, המחיר אותו גובה הוט מלקוחותיה על השימוש. 



כזכור, לאחרונה הודיעו שתי החברות על העלאות מחירים בסמיכות. הראשונה הייתה yes שהודיעה על העלאת מחירי ה-VOD ב-5 שקלים, ולאחר מכן הייתה זו הוט שהודיעה על העלאת מחירים ב-5% בממוצע. מכיוון ששתי החברות חייבות באישור של מועצת הכבלים והלווין לכל העלאה במחיר, הבהירה יו"ר המועצה כי החליטה להפעיל את סמכותה כפי שזו מוגדרת ברישיונות ההפעלה של החברות והורתה להקפיא את העלאות המחיר עליהן הודיעו.

הכוונה של היו"ר, אשר פורסמה ב"גלובס", נכנסה לתוקף היום (ראשון). בהודעה של המועצה נכתב כי על פי הרישיון לשידורים של שתי החברות רשאית יו"ר המועצה להורות לחברות להימנע משינויי מחירים אם יש פגיעה בתחרות ואפליה בין מנויים. ההקפאה נכנסה לתוקף עד לדיון שיתקיים במועצה. 
 
בן חי-שגב מסרה כי היא "סבורה שהעלאת המחירים אינה מוצדקת בהתחשב במדדי הרווחיות של שתי החברות ובכך שטלוויזיה אינה מוגדרת מוצר מותרות אלא בבחינת מוצר בסיס, שצריך להיות שווה לכל נפש בישראל".

מירית כהן דוברת yes מסרה בתגובה להחלטה: "מדובר בהאשמות חסרות אחריות שהרי המועצה עצמה אישרה את עדכון מחיר הו-VOD עוד ב-2014, ואנו מזמינים את הממונה לערוך בדיקה ולגלות כי אנו פעלנו על פי החוק והודענו על כך בשקיפות והגינות כלפי לקוחותינו, ייתכן והמתחרים בחרו לפעול אחרת".

שירי קריספין, דוברת חברת "הוט" מסרה בתגובה: "הוט פעלה ופועלת בהתאם להוראות הדין גם בעניין זה". מחברת יס טרם התקבלה תגובה.