אבי כץ חוגג 100 סניפים ל"קופיקס": "זכיתי להיות בין אלה שמשנים את המדינה"

"אפשר למכור בזול ולהרוויח, הילדים שלנו יותר חכמים מאיתנו כמו שאנחנו יותר חכמים מההורים שלנו". ראיון מרתק עם האיש שהביא את מהפכת המוצרים לישראל

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
סופר קופיקס
סופר קופיקס | צילום: יהונתן בן חיים

אבי כץ, הבעלים והמייסד של רשת "קופיקס", מציין בימים אלה שנתיים להקמתה של הרשת ואת הסניף המאה במספר שלה. "התחלנו לפני שנתיים ולא סגרנו אף סניף", הוא מדגיש בראיון לחגי גולן ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "אומרים עלינו שאנחנו מתרכזים במרכז הארץ, אז הנה אני עכשיו בכנס שדרות לחברה ומפה אני נוסע לסניף שלנו שייפתח בשדרות, בקרוב אנחנו פותחים באופקים ופתחנו בקריית גת. אנחנו מאילת ועד נהריה".

כץ: "החברה ציבורית והנה פרסמנו מאזנים, אנחנו חברה רווחית".

כץ: "כי הם כלכלה ישנה. יש חברות שחשבו שהשם מספיק חזק, כמו 'ורדינון' שהיה שלי פעם. הן חשבו שאפשר לקנות בעשר ולמכור בארבעים כי כתבתי על זה 'גולף'. יש שינוי שוק, שינוי מהותי".

כץ: "רק של מותגים מובהקים. השוק היום השתנה. פעם 20 אחוז היו רווקים, זוגות בלי ילדים, היום זה חמישים אחוז. וזה לא רק בארץ. בגרמניה ב-2025 יהיו יותר עגלות נכים מעגלות תינוק. לכן רשת אמריקנית שמקבילה למגה ושופרסל הפסידה 4 מיליארד, כשלפני חמש שנים הם הרוויחו 4 מיליארד בשנה. גם מרכזי הערים חזרו להיות מרכזי קניות. העולם מתחלק ככה: יש את ה-20 אחוז מהאוכלוסייה שצורכים מאוד מאוד בזול, יש 20 אחוז שצורכים מאוד ביוקר, וכל ה-60 אחוז באמצע הם מתוחכמים, רואים מה הם קונים וכמה משלמים, ועושים את החשבון".

כץ: "גם זה ייגמר. יש לך דואו-פול של שתי משפחות ששולטות על כל הקניונים בישראל ומעלות את המחיר, זה יישאר? בשקט בשקט הם נותנים הנחות ולא מורידים את המחיר, ונותנים חודשים חינם ולא מורידים את המחיר, ונותנים כסף להשקעות ולא מורידים את המחיר, בסוף זה יתבטא במחיר".

תגיות:
רמי לוי
/
קופיקס
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף