חברת הביומד קדימהסטם, שבבעלות יוסי בן יוסף ובניהולו, חתמה אתמול על הסכם לביצוע ניסוי היתכנות להשתלה של המוצר התאי שמפתחת החברה, לטיפול בחולי סוכרת. מדובר בטכנולוגיה הכוללת מתקן מעטפת שמאפשר את השימוש בתאי הגזע שבפיתוח החברה.
 
החברה השלימה לאחרונה גיוס של שישה מיליון שקלים ממשקיעים פרטיים ומוסדיים. בין המשקיעים נמצאים פרופ’ יוסף איצקוביץ אלדור, מומחה בתחום תאי הגזע, דב שפיר, לשעבר דירקטור בטבע, וגארי ליבלר, מנכ”ל קרן שביט. המשקיע העיקרי בחברה הוא ג’וליאן רוג’רי, שהשקיע עד כה 13.8 מיליון שקל.

על פי נתוני המסחר בבורסה בימים האחרונים, מניותיה של קדימהסטם צפויות להיסחר במדד מניות הביומד בעדכון המדדים הקרוב. אם כך יהיה, מדובר בהישג משמעותי לחברה, שכן הפוטנציאל לרכישת מניותיה מצד הגופים המוסדיים יהיה אז גדול יותר. קדימהסטם מתמחה בייצור תאים יוצרי אינסולין מתאי גזע עובריים. היא ביצעה ניסויי היתכנות בבעלי חיים, בשיתוף פעולה עם פרופ' שמעון אפרת מאוניברסיטת תל אביב.
 
מנכ”ל החברה, יוסי בן יוסף, אמר ל”מעריב השבוע” כי “ההסכם מקדם מאוד את החברה לקראת מוצר אשר ביכולתו להביא לשיפור משמעותי באיכות חייהם של חולי הסוכרת בעולם, ומכאן הפוטנציאל הכלכלי העצום שלו. החברה ממשיכה לגוון את מקורות ההון שלה. באמצעות הגיוס הזה, יחד עם המענק מהמדען הראשי ומענקים בינלאומיים, החברה סוללת את הדרך לניסויים הקליניים. אנחנו מקווים שמדובר בפריצת דרך לטיפול בחולי הסוכרת”.