שבוע המסחר בשוק המטבע של ישראל נפתח היום בציפייה להחלטת הבנק המרכזי של ארה"ב לגבי רמת הריבית הדולרית, ולהחלטתו של הבנק המרכזי האירופי לגבי המדיניות המוניטרית של גוש האירו. 



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים הבוקר כי הפיצול בין הדולר העולמי למקומי ממשיך: "בשעה שמדד הדולר נסחר בעולם בשיא של שמונה חודשים, מעל רמת המפתח של 100, הדולר-שקל ממשיך לדשדש בתוך הטווח שבין 3.85-3.90 ואינו מצליח לפרוץ את מחסום 3.90. עם זאת, ההערכה היא כי מדובר במשוכה טכנית שאינה נובעת מתוך איזשהו חוזק פונדמנטלי של השקל. ככל שנראה את הדולר בעולם מתחזק גם הספקולנטים בארץ יצליחו להניע את הדולר-שקל כלפי מעלה. ככל שהנתונים הכלכליים בארצות הברית ממשיכים להיות חיוביים ולתמוך בהעלאת ריבית המשקיעים בעולם ימשיכו להגדיל את החשיפה שלהם לדולר".



עוד פירטו לגבי מצבו של השוק האמריקני: "לאחר שבשבוע שעבר נפחי המסחר בשוק היו נמוכים יחסית בשל חג ההודיה, השבוע נראה את השוק האמריקני משחק תפקיד חשוב יותר, כאשר הנתון המרכזי יהיה דוח התעסוקה ביום שישי. נתון חיובי (מעל 200 אלף) יהיה "המסמר האחרון" בציפייה להעלאת הריבית בדצמבר. מנגד, נתון מאכזב עשוי לגרור גל של בריחה מהדולר ולסחרור של המטבע האמריקני כלפי מטה. עוד אירועים משמעותיים יהיו החלטות הריבית של הבנק של אירופה והבנק של שוויץ. אם הבנק של אירופה יודיע על הרחבת רכישות האג"ח, ואם בתגובה יודיע הבנק של שוויץ על הורדת ריבית והתערבות במסחר למול האירו, שני המטבעות הללו עשויים לצלול והמשקיעים צפויים למצוא מפלט בדולר".