תמימות דעים במגזר העסקי לגבי הצעת החוק להעמקת גביית מסים ולהגברת האכיפה. איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים יצאו נגד הרעיון, שמחייב גופים פיננסיים לרבות בנקים, קופות גמל, חברות ביטוח וקרנות להשקעות משותפות בנאמנות, להעביר מידע פיננסי ודיווח שוטף מידי חודש בחודשו, לרשות המסים על תנועות בחשבונות עסקיים המנוהלים אצלו, לרבות חשבונות של עוסקים ותאגידים.



עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר (שני) בדחיפות אל חה"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, לקראת דיון שעתיד להתקיים מחר בוועדה בעניין הצעת החוק. לין אמר למעריב אונליין: "זהו מקרה קלאסי בו צריך להעדיף את זכות הפרט לפרטיות על פני יעילות עבודתן של רשויות המדינה. כאן לא מדובר בשליפת מידע, כאשר יש חשדות כנגד אדם. כאן מדובר בדיווח שוטף דרך קבע כדי להקל על עבודת רשויות המס. אישור הצעת חוק זו שמה את כלל המגזר העסקי במדינת ישראל במעמד חשוד בפליליים, מעצם היותו בעל עסק".



לדבריו, אי אפשר להמשיך בנתיב הזה על מנת לשפר את יעילות רשות המסים. חייב להיות איזון וחייבים להפסיק תהליך זה. כבר הגענו היום רחוק מדי.



גם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש תקף את הצעת החוק בחריפות: "הצעת החוק הרסנית כמו הטלת פצצה על בית מגורים, במטרה לחסל מזיקים, מטרת ההצעה אינה להילחם בהון השחור, אלא להגדיל את הכנסות המדינה ממיסים".



ברוש הוסיף ואמר כי מרביתו ככולו של המגזר העסקי בישראל אינו עוסק בהלבנת הון, על כן יישום הצעה זו על כלל החשבונות העסקיים תוביל לפגיעה מידית בפעילות העסקית בישראל.



גם ברוש טען כי אין מדובר במלחמה בהון השחור, אל ברצון להגדיל את הכנסות המדינה ממיסים הצעה זו תייצר משטר מס פולשני, אשר יפחית בצורה ניכרת את אטרקטיביות ההשקעה בישראל ואת היכולת לקיים עסקים בישראל. ההצעה תביא ליצירת משטר מס חסר תקדים בעולם, לפיו רשות המיסים תהפוך ל-"אח הגדול' וכל מנהל חשבון בנק עסקי יהפוך לנאשם בפוטנציה".