במהלך הימים האחרונים התחזק הדולר לעומת השקל. נרשמה עלייה לשמחת היצואנים, זאת לאחר שבחודשים אוגוסט אוקטובר ירד היצוא התעשייתי ב-11.1% לאחר ירידה של 14.1% בשלשות החודשים הקודמים. המשך העלייה של הדולר ביחס לשקל היום (שלישי) עשוי לשנות את המגמה המדאיגה.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "אמש שוב נכשל הדולר-שקל בניסיון לפרוץ את מחסום 3.90 ונהדף בחוזקה לאחור אל מתחת ל-3.87. זהו הניסיון הכושל השני לפרוץ רמה זו בשבוע האחרון, ונראה כי כרגע הלונגיסטים מתקשים לגייס את המומנטום הדרוש כדי לשבור את ההתנגדות שניצבת ברמות הללו".



בעולם ממשיך הדולר לשמור על כוחו, כאשר מדד הדולר ממשיך להחזיק מעמד מעל רמת 100. במערכת המחקר מוסיפים כי "עם זאת כוחו של הדולר נובע כעת גם במידה לא רבה מחולשתם של המטבעות האחרים. בראש ובראשונה האירו, הפרנק השוויצרי והין היפני, וזאת על רקע המדיניות של הבנקים המרכזיים במדינות הללו".



בתוך כך השבוע צפויים שלושה אירועי מפתח: החלטות הריבית בשוויץ ובגוש האירו ודוח התעסוקה בארצות הברית. "התוצאות של האירועים הללו צפויות להכתיב את המגמה של הדולר והאירו בשבועות הקרובים לקראת החלטת הריבית של הבנק הפדרלי באמצע דצמבר ולקראת חופשת חג המולד שלמעשה תסמן את סופה של שנת המסחר הנוכחית", הוסיפו במחלקת המחקר.