שר השיכון יואב גלנט אינו מרוצה מתפקודו של יו"ר חברת עמידר עו"ד דר יצחק לקס. הסוגיה נחשפת במכתב חריף ששלח היום (שלשי) השר לחברת הכנסת קארין אלהרר. לטענת השר כל מהלכיו של היו"ר מיועדים להציג רווחים מקסימליים ולא למלא את התפקיד שבגללה החברה הוקמה כדי לדואג לצרכי הדיור של השכבות הכי חלשות בחברה הישראלית. 



 במכתב ליו"ר ועדת ביקורת המדינה, ח”כ קארין אלהרר, כתב השר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים שיו"ר עמידר מנסה למקסם רווחים על חשבון האוכלוסייה החלשה בישראל. במכתב השר מסביר ששורש המחלוקת הינה תפיסתי-אידאולוגי. "הזכות לדיור היא זכות בסיסית של כל אזרח, והדאגה לנושא היא תפקיד מובהק של המדינה. אני רואה בדיור הציבורי כלי חברתי, שיש לנהוג בו ביראת קודש. המשך קידום הרעיון משמעו הפקרת דיירי הדיור הציבורי לצורך מקסום רווחים".

גלנט ממשיך וכותב:  “בימים האחרונים, יו"ר מועצת המנהלים של עמידר יצא בפרסומים פומביים על שאיפותיו לקדם מהלכים שבמסגרתם יועברו 40 אלף דירות הנמצאות בבעלות המדינה, לחברת עמידר. זוהי חריגה מסמכות הנוגדת את מדיניות המשרד ועלולה לפגוע בשכבות רחבות בישראל. כוונתו של היו"ר להעביר נכסי מדינה לבעלות חברת עמידר, הוצגה בפני על ידו בעבר".

"פסלתי אותה והנחיתי אותו שלא לקדם עוד את הנושא. גורל האוכלוסייה החלשה בישראל מופקד בידי הממשלה הנבחרת, ולא בידי גורמים בעלי אינטרס. משמעותה של תכניתו היא הפרטת הדיור הציבורי והפקרת הדיירים הזקוקים לו, פשוטו כמשמעו. כל אמירה אחרת היא מכבסת מילים.למרות ההנחיה הברורה, היו"ר ממשיך לפעול מול חברי כנסת, כלי תקשורת וגורמים נוספים, בניגוד מפורש להנחיותיי" הוסיף גלנט במכתבו.

"התנהלות מסוג זה של פקידות כלפי דרג נבחר הינה בבחינת ליקוי מאורות. כשם שאסרתי, לפני כחודשיים, על המהלך שיזם יו"ר הדירקטוריון של עמידר, לשינוי מעמד החברה, במטרה להעלות את שכר הבכירים בה, אאסור גם הפעם על כוונות ההפרטה של היו"ר.  אין בכוונתי לתת יד להרס המוסד החשוב וההכרחי של הדיור הציבורי. משרד הבינוי והשיכון מגביר את העשייה בתחום, לאחר שנים של הזנחה. מעל מיליארד שקלים יוקדשו לצורך כך בשנה הבאה, ובימים אלה המשרד מקיים עבודת מטה נרחבת לפתרונות כוללים בתחום הדיור הציבורי, שיובאו בקרוב לידיעת הממשלה והציבור. לא נאפשר מחטפים בעיצומם של תהליכים משמעותיים המובלים על ידי המשרד. למדינה אחריות לדאוג לאזרחיה, בכל תחום, ובוודאי בנושא החיוני של מתן קורת גג. נמשיך לפעול מתוך מחויבות לזכות יסוד זו" סיכם השר את מכתבו". 

 
יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, התייחסלהחלטת שר האוצר, משה כחלון, על הקמת ועדה להגדלת הפריון. ברוש מסר כי "אני מאמין בכוונותיו הטובות של שר האוצר, אבל לא עוד צריך ועדה- אלא החלטות, תקציב ופעולות. הסיבות לפריון הנמוך ידועות- רמת הפריון נוסעת מירידה בהשקעות ממשלתיות בהון, ירידה בהשקעה במחקר ופיתוח ורמה נמוכה של הכשרת עובדים מקצועיים". 
 
ברוש הוסיף ואמר כי "ממשלת ישראל לוקה בסכיזופרניה- בשנה האחרונה הממשלה והכנסת עשו כל שביכולתן באמצעות סדרה של הצעות חוק ותקנות, כדי להפריע למגזר העסקי להפוך לתחרותי ולהגדיל את הפריון. בשל התנהלות קלוקלת זו, המשק הישראלי התדרדר כבר למקום ה-98 בעולם במדד הרגולציה והבירוקרטיה של דוח התחרותיות של הפורום הכלכלי העולמי לשנת 2015-16, ולאור מספר הצעות חקיקת העבודה בכנסת הנוכחית המתקרבות ל- 200 (!), מצבנו צפוי רק להמשיך ולהתדרדר לא נוכל להגדיל את הפריון בתנאי הרגולציה והחקיקה הממשלתית והפרטית הנוכחיים".