בנק דיסקונט ממשיך לקדם את מכירת נכסי הנדל”ן שבבעלותו. בימים אלה בוחנת הנהלת הבנק את קידום המתווה בעניין זה שנקבע באוגוסט 2014 בתוכנית לחמש שנים. הנהלת הבנק בראשות יפית גריאני, סמנכ”ל משאבי אנוש ונכסים, בוחנת כעת גם את יעדי המכירה ל־2016.



על פי הנתונים של דיסקונט, המנוהל על ידי לילך אשר־טופילסקי, במהלך 2015 נמכרו או נסגרו 12 סניפים: שבעה סניפי דיסקונט “בדרך שלך” שפעלו מקניונים שונים וחמישה סניפי בנק רגילים. מדובר בסניף ברובע י”ז באשדוד, סניף אבן גבירול בתל אביב, סניף בן יהודה בתל אביב, סניף שנקר בהרצליה וסניף אלנבי בתל אביב. בגלל הגאות בשוק הנדל”ן, הצליח הבנק להגדיל את התמורה הכספית עבור המכירה. על פי הערכות, היא נאמדת בלפחות מאה מיליון שקל.



כך, למשל, מתחם סניף בן יהודה הנמצא בפינת רחוב מאפו נמכר למשקיע זר תמורת 57 מיליון שקל. לפי הערכות, המשקיע מעוניין לשנות את ייעוד הקרקע במקום לבניית מגדל רב־קומות למגורים.



בימים אלה נמצאת גם מכירת סניף אבן גבירול פינת פנקס בהתמחרות סופית. ההנחה היא שתמורת הסניף ישולמו כמה עשרות מיליוני שקלים.


לבד מהסניפים סגר או מכר הבנק פעילויות נוספות: בין השאר נסגר מרחב דן בגבעתיים ומרכז העסקים במקום. כמו כן יימכרו שתי קומות משרדים בבניין ברחוב יבנה 31 בתל אביב.



“מכירת הסניפים היא חלק מתהליך התייעלות שעובר הבנק. בימים אלה אנחנו בוחנים את העמידה ביעדים ואת גיבוש תוכנית המשק לשנת 2016. במקביל לסגירת הסניפים, אנחנו פותחים סניפים חדשים במקומות אסטרטגיים לבנק”, אמרה גריאני, חברת הנהלת הבנק המרכזת את תחום הנדל”ן.



דיסקונט אינו הבנק היחיד העובר תהליך התייעלות. בולטת במיוחד פעילותו של בנק לאומי, שבמהלך השנתיים האחרונות נפטר מנכסי נדל”ן רבים. הבנק, בעידוד המנכ”לית רקפת רוסק־עמינח, כבר מימש נכסים בישראל ובחו”ל במאות מיליוני שקלים. אחד הנכסים המעניינים שנמכרו הוא סניף הבנק הראשון, שנמצא ביפו בתחילת שדרות ירושלים. השבוע דווח על מימוש שני נכסים: שני בניינים הנמצאים בניו יורק (אחד מהם בשדרה החמישית במנהטן), שנמכרו לאחים נקש תמורת 426 מיליון שקל.



במקביל, הבנקים מתאימים חלק מהסניפים לפעילות דיגיטלית. כך עשה בנק הפועלים עם סניף אבן גבירול בתל אביב. הפיקוח על הבנקים הנחה השבוע את הבנקים להתחשב במהלך תהליכי ההתייעלות גם בלקוחות המסורתיים, המעדיפים לבקר פיזית בסניף.