שוק המטבע של ישראל פותח את המסחר השבועי בהמתנה להחלטת הבנק המרכזי של ארצות הברית על גובה הריבית הדולרית וההערכה שהפדראל ריזרב יעלה את הריבית.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (שני) כי מדובר באירוע המפתח האחרון לשנת 2015, וכזה שעשוי להתברר כבעל השלכות על שנת 2016 כולה. ואולם, למרות שבשבועות האחרונים הפעילים בשוק שמו את כל "הז'יטונים" על כך שהפד יעלה את הריבית, האכזבה מצעדי ה-ECB לפני כשבועיים ובעיקר צניחת מחירי הנפט טרפו את הקלפים, וכעת הסוחרים מגלים זהירות רבה הרבה יותר ומצמצמים חשיפה לדולר. משום כך ראינו בשבועיים האחרונים נסיגה חדה בערכו של הדולר.



לדברי האנליסטים, העלאת ריבית בארה"ב אמורה שוב להקפיץ את הדולר, ואולם מכאן והלאה השאלה המרכזית תהיה באיזה קצב אמור הבנק הפדרלי להעלות את הריבית לאורך 2016. לאחר התיקון החד כלפי מטה, העלאת ריבית צפויה לדחוף את הדולר-שקל שוב לעבר 3.90, ואולם לא ברור אם יהיה די בהעלאת ריבית בודדת כדי לתחזק מגמת עלייה מתמשכת של הדולר-שקל.



"כמו כן, אנחנו שבוע לפני חג המולד, ובתקופה זו הנזילות בשוק הולכת ומתדלדלת והפעילים מעדיפים לצמצם חשיפה, ועל כן ייתכן כי התגובה להחלטה תהיה מתונה יותר, כאשר הסוחרים יעדיפו להתבהרות התמונה עם חזרת השוק לנורמה ב-2016", טוענים ב-FXCM.