שוק המטבע יפתח היום (רביעי) בציפייה לפרסום החלטת הבנק המרכזי של ארה"ב היום בערב. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מספרים כי בינתיים יחס הדולר שקל עולה: "הדולר-שקל מטפס לעבר 3.87 וזאת כאשר בשוק מתחממים לקראת אירוע השיא הערב, החלטת הריבית של הבנק הפדרלי בארצות הברית".



עוד ציינו כי משקיעים מאמינים כי הבנק המרכזי בארצות הברית יעלה את הריבית: "לאחר שבימים האחרונים בשוק העדיפו לנקוט מעט זהירות לקראת ההחלטה, נתוני האינפלציה שפורסמו אמש, והיו הגבוהים ביותר מאז מאי 2014, החדירו שוב במשקיעים ביטחון כי הבנק הפדרלי יממש את הבטחתו ויעלה היום את הריבית. למעשה, הבנק הפדרלי, שמאוד חרד ליציבות השוק הפיננסי ולסנטימנט המשקיעים, עלול להטיל את השוק לסחרור מסוכן אם שוב יהסס ויחליט לדחות את העלאת הריבית בעוד פגישה".



הבנק צפוי להכריז מה תכניותיו לשנה הקרובה: "מלבד שאלת העלאת הריבית, בשוק ינסו ללמוד מתוך הצהרת הבנק ומסיבת העיתונאים מה תוכניותיו של הבנק ל-2016, באיזה קצב הוא מתכוון לנרמל את הריבית ומהם הפרמטרים להמשך מדיניותו. ההחלטה הערב צפויה לעורר תנודתיות רבה בשוק המט"ח, אך יש לזכור כי מדובר בשבוע לפני חג המולד, והמשקיעים יעדיפו שלא להסתכן בחשיפת יתר רגע לפני שכולם פורשם לחופשתם".