בפעם הראשונה מאז משבר הסאב-פריים ובהתאם לצפוי: הבנק המרכזי של ארצות הברית העלה את שערי הריבית, אם כי במידה זהירה ביותר. עד עתה הריבית של הבנק המרכזי נעה בין 0% ל-0.25%, ואילו עתה הריבית הועלתה מ-0.25% ל-0.5%. מדובר אמנם בעלייה מזערית, אבל היא תשפיע מעשית ופסיכולוגית על מיליונים.
המפקידים יקבלו מעתה ריבית על הפקדותיהם, ואילו נוטלי ההלוואות ייאלצו לשלם מעט יותר על הלוואותיהם, ובכלל זה משכנאות. מדובר בצעד בעל משמעות פסיכולוגית גדולה, שישפיע על המערכת הכלכלית העולמית. זוהי הפעם הראשונה מאז התרחש משבר הסאב-פריים הגדול בדצמבר 2008 שהבנק המרכזי של ארצות הברית מעלה את שערי הריבית. משמעות הדבר היא שהבנק המרכזי של אמריקה מאמין שהכלכלה האמריקאית סוף סוף נכנסה למסלול חיובי.
נדמה שהכלכלה האמריקאית מתאוששת: מדדי האבטלה והתעסוקה בארצות הברית עומדים כעת על 5% מכוח העבודה במשק, לעומת 10% ב-2009. מאז 2008 נוספו 12 מיליון מקומות עבודה, והשכר שעד לפני כשנה היה סטטי, התחיל לעלות. השפעת עליית הריבית על שוקי ההון של העולם תהיה חיובית מאוד, שכן המשקיעים ובכלל זה בשוקי המניות והמטבע, יבינו שהכלכלה האמריקאית מתחילה להתחזק מחדש.