שוקי המטבע בעולם מתכוננים לחגים הנוצריים, והמחזורים מצטמצמים, שכן הירידה בפעילות הכלכלית גם מקרין על שוקי המטבע. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (רביעי):  "יום נוסף שבו הדולר-שקל לא זז ממקומו ונסחר סביב 3.88-3.89. ראינו אמנם גם אתמול ניסיון לפרוץ מעל רף 3.90, אך הנעילה היומית הייתה מתחת לרמת המפתח, ונראה כי בתנאים הנוכחיים של סוף שנה הצמד יתקשה לפרוץ את הרמה הטכנית הזו. גם בעולם ראינו את הסוחרים בוחרים לממש מעט רווחים על הדולר, וזאת לאחר החלטת הפד (הבנק המרכזי בארצות הברית) להעלות את הריבית בשבוע שעבר".



המחלקה ציינה עוד סיבות למצב הדולר: "גם נתוני התמ"ג (תוצר לאומי גולמי) שפורסמו אמש בארצות הברית והיו מעט מתחת לתחזית הכבידו על הדולר. כמו כן, התייצבות מטבעות על רקע התייצבות מחיר הנפט באה על חשבון הדולר. ואולם, כשחג המולד יתרחש, לתנודות התוך-יומיות הללו לא תהיה כל משמעות, והפעילות בשוק צפויה להיות רדודה עד תחילת ינואר".



"במבט קדימה", אמרו במחלקה, "הצפי לסבב העלאות ריבית בארצות הברית ימשיך לחזק את הדולר בחודשים הקרובים למול המייג'ורס וגם למול השקל. אם כי יש לציין כי התגובה של השוק המקומי להעלאת הריבית של הפד הייתה מתונה למדי ולא התבטאה בפריצה של הדולר מעלה, וכל עוד הצמד מתחת לרף 3.90 הוא גם חשוף לאפשרות של תיקון כלפי מטה".