השביתה הגדולה במשק נמנעה, כרגיל ברגע האחרון, עם סיום המשא ומתן הלילי בין נציגי האוצר לנציגי ההסתדרות, משא ומתן שנמשך עד 3 לפנות בוקר. "שיחקתם אותה כאילו זה מתוח, אבל התוצאה היתה ידועה מראש", אמר הבוקר ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.



ניסנקורן השיב: "זה היה מאוד מתוח. אני חשבתי שזה יסתיים כפי שזה הסתיים, אבל היו ריבים, כי כל אחוז המשמעות שלו היא מיליארד ו-150 אלף שקלים, ויש עוד ציבורים שקיבלו עוד כסף, ציבורים חלשים, ובאמת היה משא ומתן מורט עצבים".



משעל: "השיטה שלכם היא להחזיק את כולם בגרון במשך כמה ימים עם איום לשביתה כללית. זו לא חוצפה מצדכם לנהל את המאבקים על גב האזרחים?"

ניסנקורן
: "לא. ההסתדרות מייצגת את כל השכירים במדינת ישראל, ובכל פעם אתה נאבק למען קבוצה אחרת. בשנה וחצי האחרונות נאבקנו למען העלאת שכר המינימום, ובלי המאבק שלנו הוא לא היה עולה. ואחר כך למען עובדי הקבלן, ולצערי, למרות ששר האוצר הוא שר חברתי, זה לא היה עובר בגלל פקידות האוצר".

משעל: "עמדתם להשבית את המשק בגלל פקידי האוצר?"
 
ניסנקורן: "לא, פעם אחת בגלל שכר מינימום, בפעם השנייה בגלל הפנסיה והביטוח הסיעודי, פעם שלישית למען עובדי הקבלן, ופעם רביעית בגלל שבלי זה אי אפשר להוציא תוספת שכר מהאוצר. וכשאתה יושב עם האוצר ואומרים לך שמגיע לך מקסימום 2-3% על חמש שנים, אתה יוצא למאבק. אחרת אנחנו עוד יותר נרע את המצב. בישראל, וזה לא חדש, אם אתה לא מראה שיש לך כוח, אתה לא תקבל, אפילו אם זה למטרות צודקות, כמו שכר מינימום, עובדי קבלן ותוספות שכר. אני שמח שאני מצליח להימנע משביתה".

משעל: "האיום שלך עובד על הכיפאק. אתה שם להם אקדח על השולחן במערכה הראשונה, ואתה יודע מה תהיה התוצאה במערכה השלישית. אוקיי, אז מה העובדים מקבלים?"

ניסנקורן: "הם מקבלים בתקופה של אינפלציה שלילית תוספת שכר של 7 וחצי אחוזים, ו-2000 שקל מענק. הם מקבלים בנוסף, ברשויות המקומיות החלשות, עוד שני אחוזים. תומכי הרפואה, שצריכים לקבל תוספת שכר, מקבלים עוד 7 וחצי אחוזים. הורים לילדים צעירים יעבדו בחודש אוגוסט שעה אחת פחות ממה שהם עובדים היום. כדי להקל עליהם באוגוסט, או שיוכלו להמיר זאת בימי חופשה. הבלניות,שזו אוכלוסיה שהיא בעוני, תקבל עוד 10%".

משעל: "קראתי הבוקר על 'הסכם היסטורי'. מה שהיסטורי זה שניצחת. אבל עשית עבודה יפה, כל הכבוד".

ניסנקורן: "לא. ההסתדרות היא תנועה חברתית ואני שוב ושוב פועל כדי להוכיח את זה. כי אני מאמין בזה באמת וחושב שזה התפקיד. בלי ציניות".