ענת דוידוב מתייחסת בתכניתה "איפה הכסף?" ב"רדיו ללא הפסקה 103fm" למשבר הדיור שפוקד את ישראל שצפוי להמשיך. לדבריה, משבר הדיור עדיין כאן, ב-2016 נוכל "לחגוג" את עומק המשבר, בתקווה שאולי, כמו שאמרה הרגע נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, משהו יתחיל לזוז. עוד תוצאה של המשבר - מחאת קיץ 2011 שחשפה את הבעיות הכי עמוקות של דור הצעירים ומעמד הביניים בישראל.



 





אז מה היה לנו בינתיים - קיצור תולדות תכניותיו של שר האוצר משה כחלון לחיסול משבר הדיור: דירות להשקעה - דירה ראשונה או דירה שניה, ומה זה בכלל דירות בהמתנה? מס רכישה, ומס שבח, הסרת חסמים וקידום הסכמים, פינוי בינוי, דיור לחרדים ודיור לערבים, מיצוי כושר ההשתכרות, ואולי בכלל המרת דירות משרדים למגורים, דיור ציבורי, דיור להשכרה וחוק שכירות הוגנת, מה זה ותמלי"ם ומה זה ודלי"ם? מה זה תמ"א, ומי זה רמ"י? אתם הבנתם את זה זוגות צעירים, בודדים, עולים, מחוסרי דיור, חיילים משוחררים וסטודנטים?

כל הישראלים והישראליות הטובים שבחרו לקשור את גורלם בארץ הזאת, עם הרבה מאוד חובות ומעט מאוד זכויות, שבלי עזרה מההורים לא יצליחו להגיע לקורת גג, ועם כל הכוונות הטובות של שר האוצר משה כחלון, ואנו בטוחים שיש לו כאלה, באים בסוף לבנק, לוקחים משכנתא ענקית, לפעמים גם מסתבכים, כי בסוף ההוצאה שלנו לדיור היא הגדולה והכבדה ביותר על הכיס. זה מה שנשאר. לא מחיר למשתכן, בעיקר מחיר למתעצבן.