הדוח השנתי של מרכז אדוה שפורסם השבוע מראה שהעלייה בשכר אינה מדביקה את הצמיחה של המשק. ב-25 השנים האחרונות המשק צמח פי 3.5, השכר גדל רק פי שניים. במידה רבה זה נובע מהשינויים הטכנולוגיים המהירים המתחוללים מסביב שגם משפיעים על סביבת העבודה שעוברת מהפך של ממש. זאת ועוד, הקשר בין העובד והמעביד מתרופף, מספר המשרות שמעניקות יום עבודה שלם מצטמצמות וכפועל יוצא השכר הממוצע שהעובד לוקח לביתו פוחת וכפועל יוצא עובד שרוצה לפרנס את משפחתו בכבוד חייב לעבוד ביותר ממקום עבודה אחד.



ירון קנדלקר, מנכ"ל REALIFE GROUP, אמר ל"מעריב אונליין" שיש לנצל את המגמות הכלכליות כדי למצוא הנכנסות צדדיות. "מקום העבודה אכן השתנה והיום יותר קשה מבעבר להתפרנס ממשרה אחד. במציאות זו יש למצוא מקורות פרנסה אחרים מה שנקרא הכנסות פסיביות כדי שאלו יעזרו בכלכלת המשפחה. הכוונה היא להשקיע סכומי כסף לא גדולים אשר יוכלו להניב תשואה. מהניסיון שלי בנושא אני חייב לומר שהדרך הטובה ביותר להשיג הכנסה פסיבית, כלומר הכנסה שלא מחייבת עבודה פעילה היא להשקיע בנדל"ן מניב בארצות הברית".



ירון קנדלר. צילום: יח"צ
ירון קנדלר. צילום: יח"צ



"החברה שלי מסייעת לאנשים שרוצים להשקיע בנדל"ן מניב ועם הון התחלתי של 250 אלף שקלים ניתן להגיע לתשואה נטו של כ-11% לשנה. במקרים מסוימים נוכל לסייע גם לאלו שיש להם הון התחלתי של 100 אלף שקלים בלבד. רמת מחירי הדיור בארצות הברית נמוכה מאוד יחסית לישראל. בערי המעגל השני בארצות הברית שמקבילות לחדרה, אור עקיבא או עפולה אצלנו ניתן להשיג דירות של ארבעה חדרים במחיר של בין 70 אלף ל-100 אלף דולר ונכסים אלו מניבים תשואה נטו אחרי כל ההוצאות הכרוכות באחזקת דירות אלו של 11% לשנה ולפעמים גם קצת יותר".



250 אלף זה לא סכום גדול, משמעות הדבר שמי שהולך להשקיע אותם אינו אדם עשיר שיכול להרשות לעצמו לנסוע לארצות הברית לבדוק את נכסיו.


"זה נכון למרות שהשקעה של 250 אלף יכולה להניב הכנסה חודשית של כ-2,500 שקלים שבהחלט מדובר בתוספת חשובה לכל משק בית המרחק מרתיע. זאת הסיבה שהקמנו את החברה שלנו - אנחנו משמשים כסוכנות נדל"ן מורחבת. מי שרוכש נכס בארצות הברית לא צריך להטריח את עצמו שכן אנחנו דואגים להכל, מנהלים אותו מסחרית, כלומר דואגים להשכיר את הנכס ולקבל את דמי השכירות, מתחזקים אותו טכנית ודואגים לפטור את כל הבעיות שיכולים להתעורר ביחס לנכס.