ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), ממלא יו"ר הקואליציה ורכז קואליציה בוועדת הכספים, אמר בראיון מיוחד ל"מעריב אונליין" לגבי חשיבות ועדת הכספים כי "לוועדת הכספים יש תפקיד חשוב בכל הנוגע להתנהלות המדיניות הכלכלית של הממשלה. הוועדה מפקחת על המהלכים הכלכליים של הממשלה ולדעתי היא מבצעת את זה בצורה הטובה ביותר. היו לא מעט מקרים שהוועדה שינתה הצעות חוק ממשלתיים בהתאם לצורכי הציבור".

"אין חולק שתפקידי כמרכז הקואליציה בוועדה הוא להבטיח שהצעות הממשלה יאושרו בוועדה", הוסיף ח"כ זוהר, "אך יחד עם זאת, הוועדה דואגת שהצעות החוק המגיעות לפתחה ינוסחו על הצד הטוב ביותר לטובה הציבור. מדי פעם חלק מהצעות החוק משתנות בהתאם לדעות חברי הוועדה גם כשאלו לא מהקואליציה. מניסיוני הקצר נחשפתי לשינויים רבים שהוועדה ביצעה בהצעות חוק שונות שהגיעו לפתחה והיטיבו מאוד עם הציבור". 



שנת 2015 לא הייתה שנה זהירה בתחום הכלכלי ובתקציב אין הרבה התייחסות לסעיפי מעודדי צמיחה.
"אני לא מסכים. רק לפני זמן קצר התבשרנו על החלטה להקטין את מס החברות ב-1.5% ל-25.0%, לעומת 26.5% היום. זה צד מעודד צמיחה כי הוא יעודד את הפעילות בסקטור העסקי. זאת ועוד,  הוועדה בתמיכת הממשלה אישרה לא מעט רפורמות בשוק ההון ובענף הביטוח שגם הם צפויים לקדם את הצמיחה הכלכלית".



התקציב של המדען הראשי קטן מאוד והוא יורד בהתמדה. היום הוא כמחצית של מה שהיה לפני כעשר שנים.
"התקציב של המדען הראשי אינו קטן ומגיע לכ-1.3 מיליארד שקל. אבל כמו סעיפי תקציב רבים יש רצוי ויש מצוי, האידיאל היה להגדיל אותו, אך  המקורות התקציביים מצומצמים. המדינה החליטה לתת עדיפות לעודד את העסקים הקטנים מאחר ומדובר באחד האמצעים הידועים כמעודדי צמיחה מהירה. זאת ועוד,  שוק התעסוקה של ישראל כמו שוקי התעסוקה בשאר העולם עובר שינויים מהפכניים והקמת עסק קטן מהווה יותר ויותר נדבך חשוב ביותר לאלו שמוציאים את עצמם ללא תעסוקה. משמעות הדבר שהקמת עסקים קטנים לא רק מעודדים צמיחה אלה גם יוצרים תעסוקה".



איך אתה כמרכז הקואליציה מתנהל מול חברי הקואליציה בוועדה כמו בצלאל סמוטריץ' שמנצלים את הרוב הדחוק של הקואליציה כדי להעביר תקציבים?
"ברור שזה מקשה על עבודתי כמרכז הקואליציה בוועדת הכספים אך אני רוצה לומר שאני מסתייג מהביטוי סחטנות. ח"כ סמוטריץ' מייצג ציבור והוא פועל למען ציבור בוחריו. זה מסוג הדברים שאני צריך להתמודד איתם. הוועדה לא יכולה לאשר את הכל ואני חייב לתמרן בין הדרישות של חברים לבין המציאות. חשוב לי לציין את היחסים המצוינים שלי עם יו"ר הוועדה משה גפני, אני עובד איתו בשיתוף פעולה מוחלט ובעזרתו הצלחנו להעביר את כל החלטות שרצינו".