ענת דוידוב התייחסה היום (שני) בפינתה "איפה הכסף?" ב"רדיו ללא הפסקה 103fm" לרפורמת האשראי של שר האוצר, משה כחלון, ותהתה האם זו תסייע או תזיק.



נכון שאתם פוחדים לקבל את הטלפון מהבנק? זה שמתחיל ב"שלום מדבר הפקיד מהסניף, החשבון בחריגה, נא להיכנס בהקדם להסדיר את החוב"....לא נעים. למי מאתנו זה לא קרה מתישהו? אז כל עוד מדובר בסכומים קטנים, לא נורא. אבל כשהחוב מתחיל לתפוח, וזה קורה מהר מאד מבלי שהרגשנו, מאחר שכל שקל מכפיל ומשלש את עצמו במהירות שיא - העניינים מתחילים להסתבך. שום תספורת לא תעזור, אנחנו לא טייקונים, לא נוחי דנקנר, לא אליעזר פישמן ולא יצחק תשובה, שמוחקים להם חובות בסיטונות על כספים שחלקם גם הכספים שלנו. מנהל הבנק לא חבר שלנו, לא מעוניין להכיר אותנו, ורק רוצה את הכסף הקטן שלנו בחזרה.



 



ואז גם הצ'קים מתחילים לחזור, ומפסיקים לכבד את כרטיסי האשראי, והקיר בולע את הכספומט... ופתאום מכריזים עליכם לקוח מוגבל. מה זה מוגבל? כזה שסגרו עליו מכל כיוון בבנק. אין צ'קים, אין כרטיס אשראי, אין כספומט, כלום. ואז, כשתאזרו אומץ להיכנס סוף סוף לבנק, הפקיד יטיף לכם מוסר על זה שאתם בזבזנים חסרי תקנה, ואיך אתם לא שומרים על הכסף...ברור! אתם לא טייקון, ולא יעשו לכם תספורת! אתם פושטי יד ולאחר כמה הליכים משפטיים קצרים, הוכרזתם גם פושטי רגל, ולזה יש משמעות מרחיקת לכת על עתידכם הכלכלי.

אז עכשיו, מציע לכם שר האוצר משה כחלון את רפורמת האשראי. וכמו ששמעתם מרן מלמד, סמנכ"ל עמותת ידיד, יש פה תקווה קטנה, אבל יש גם סיכוי להסתבך שוב, אם הריביות על האשראי שיציעו לכם, יקרעו לכם את הכיס, ויסבכו אתכם שוב. ומאידך הצעת חוק של חברת הכנסת רחל עזריה מכולנו שבאה לחייב את הבנקים להוציא לבעלי חשבונות מוגבלים כרטיסי דיירקט להוצאת כסף מזומן ולאפשר פתיחת חשבונות מחדש. ועד שכל זה יקרה - כל שנותר הוא להמשיך לחכות לטלפון מהראלה ממפעל הפיס.