שוק המטבע של ישראל מתנהל כשהדולר יחסית חזק בשוקי העולם. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים הבוקר כי "לאחר שקבע בשבוע שעבר את הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2015, הדולר-שקל נסוג לאחור ומתייצב באזור 3.95. כל עוד הצמד מעל רמת התמיכה של 3.94 הפנים הם כלפי מעלה.


אמש לא התקיים מסחר בוול-סטריט ונפחי המסחר היו דלילים. החזרה היום של השוק האמריקני (לאחר יום מרטין לות'ר קינג) צפויה להגביר את הקצב גם בשוק המט"ח".



על ההשפעות על שוק המט"ח נאמר כי "המפה בשוק המט"ח די ברורה. ישנם שני גורמים עיקריים שמשפיעים על המסחר, ועל המגמה הכללית של הדולר: מחיר הנפט וסנטימנט הסיכון בבורסות. מחיר הנפט משפיע על שערי החליפין של מטבעות הסחורות (קרונה נורבגית, רובל רוסי, דולרים של קנדה, אוסטרליה וניו זילנד) למול הדולר, ואילו סנטימנט הסיכון משפיע על שערי החליפין של המטבעות בעלי התשואה הנמוכה (אירו, ין ופרנק) למול הדולר. כך, נוצרת לנו במרבית הימים מגמה מעורבת של הדולר".



עוד ניתחו את מצבו של השקל: "השקל בעיקר חשוף למגמות הסיכון, כאשר ירידות שערים ושנאת סיכון מבריחה את הסוחרים מהשקל אל הדולר, ולהיפך. וכך, אתמול למשל, הדולר נחלש למול מטבעות הסחורות, שהתחזקו בשל עליית מחיר הנפט, ומנגד התחזק למול האירו והין, שנחלשו על רקע עליות השערים באירופה".



לסיכום, דיווחו על השפעת נתוני התמ"ג בסין: "הלילה פורסמו בסין שורה של מדדים כלכליים חשובים, ובכלל זה התמ"ג, תפוקה תעשייתית ומכירות קמעונאיות. הנתונים היו נמוכים מהמצופה, אך השווקים הגיבו במתינות יחסית ובבורסה בסין ננעל המסחר בעליות. נראה כי הפעילים בשוק ממתינים לצעדים מצד הרשויות בסין, כאשר הצפי כעת הוא להורדת ריבית נוספת מצד הבנק של סין".