חברת הסטארט אפ הישראלית "IronScales" הודיעה היום (שלישי) על גיוס של 1.5 מיליון דולרים. החברה, שנוסדה בשנת 2013, פיתחה פתרון ייחודי בתחום הסייבר הארגוני אשר מטרתו למנוע התקפות אי-מייל ממוקדות על חברות וארגונים. כיום, 95% מההתקפות המוצלחות על חברות וארגונים מקורן ב"מייל פישינג" אשר מכוון אל עובדי הארגון, כאשר הנזק הנגרם לארגונים הנו עצום, החל מגניבת מידע רגיש וכלה בדרישות כופר.
הפתרון שמציעה חברת "איירונסקיילס" לחברות וארגונים כולל מערכת קבלת החלטות אוטומטית, המסתמכת בין היתר על דיווחי העובדים בארגון, וזאת על מנת לעצור את ההתקפה בזמן אמת. נוסף על כך, בכוחה של המערכת לתרגל עובדים בהתקפות סייבר באופן חוזר ונשנה עד להשגת רמת מודעות גבוהה, בצורה הממחישה התקפות בזמן אמת. כך המערכת מכשירה את העובדים לשמש כמלכודת כנגד התקפות סייבר בארגון.

מניעת נזקים ל"סוני"


לדברי החברה, הפטנט שלה היה יכול למנוע את הנזקים שנגרמו מההתקפות שהיו על חברת "סוני" ואחרות, שנגרמו לאור העובדה שעובדי החברה לא היו מאומנים ומיומנים דיו בזיהוי אי-מיילים שיש בהם איום.

בחברה מדווחים כי מטרת הגיוס הנוכחי נועדה עבור התרחבות פעילותה לחו"ל, בדגש על השווקים האירופים והאמריקאים. נכון להיום, החברה מספקת שירותים לעשרות לקוחות שונים מהמגזרים הפיננסיים, הבנקאיים, חברות אשראי, טלקו, הייטק ועוד, כאשר המודל העסקי לפיו ניתן השירות הנו רישוי שנתי מתחדש.