שוק המניות של תל אביב סיים את המסחר של היום (ראשון) בעליות שערים, זאת בהשפעת עליות השערים שנרשמו ביום שישי, היום האחרון של המסחר השבועי בשוקי העולם. הבורסה של תל אביב גם הושפעה מאוד מהעלייה במחיר הנפט הגולמי.

בסיום המסחר של היום הבורסה של תל אביב רשמה עליות יפות, מדד המעוף עלה ב-1.66% ל-1,463.92 נקודות מדד הת"א 100 עלה ב-1.62% ל-1,258.7 נקודות מדד הבנקים עלה ב-0.46% ל-1,257.78 נקודות מדד הנדל"ן 15 עלה ב-1.03% ל-379.48 נקודות. המחזור היומי 499.55 מיליון שקל.
 
העליות שנרשמו היום בבורסת תל אביב היו צפויות שכן ביום ששי היום האחרון של המסחר השבועי  בבורסות העולם נרשמו עליות שערים משמעותיות. ואלו לא יכלו שלא להשפיע בצורה חיובית על המסחר. כך לדוגמה טוקיו עלתה ב  כ-5%, פריז בכ-3% ולונדון ופרנקפורט בכ-2%. גם בניו יורק עליות של כ-2%.

אך מה בהמשך? מה צפוי מחר? לא ניתן לקבוע אם שוקי המניות של העולם ימשיכו להתחזק כי הסביבה העסקית בשווקים מאד תנודתית. אותו הדבר אמור לגבי מחיר הנפט שעלה בסוף השבוע ל-32 דולר החבית. אך בקרב המומחים יש אופטימיות לגבי שערי המניות אך לגבי מחיר הנפט יש הערכה שהוא ימשיך לרדת.
לדעת מומחים, העלייה במחיר הנפט קשורה לעלייה בביקוש לאנרגיה בעקבות החורף שפוקד את צפון אמריקה ואירופה. מעטים סבורים כי הנפט ימשיך לעלות, שכן קיים עודף היצע ובנוסף איראן מתחילה למכור נפט בעקבות הסרת הסנקציות. עם זאת, לא מן הנמנע שהעלייה במחיר הנפט תפגע במניה של אל על, שבמהלך השבועות האחרונים עלתה מאוד בעקבות הירידה במחיר הנפט.
ובתוך כך, מומחי ניירות הערך בבנקים ממליצים להשקיע במניות. בבנק לאומי לא ממליצים לשנות את הרכב תיק ההשקעות המנייתי ואילו בבנק אגוד  אומרים שלאורך זמן כדאי להשקיע במניות.

 
ואילו מבית ההשקעות הלמן-אלדובי אומרים: "לאחר הירידות החדות בשווקים ראינו בסוף השבוע תיקון בדמות עליות נאות, אולם הבעיות העיקריות של האטה בסין ומחירי נפט בשפל טרם נפתרו, ולהערכתנו השווקים ימשיכו להיות תנודתיים במהלך החודשים הקרובים והגם שנוצרו מספר הזדמנויות השקעה, השקעה בשוק המניות מומלצת בעת הזאת למשקיעים לטווח ארוך בלבד".