לרגל יום השואה בינלאומי החל היום (רביעי) מדברת ענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף?" "ברדיו ללא הפסקה 103FM" על מצבם הכלכלי של הניצולים, ובעיקר על שני הגופים העשירים שאמורים לתת להם קצבה זעומה, אבל לא עושים זאת בגלל קטטה קטנונית על ספי בנק לאומי.



כן, זה שוב אנחנו עם הנדנוד הזה, על מצבם של ניצולי השואה. 11 אלף ניצולים עניים עדיין חיים בינינו. אם אפשר לקרוא לזה חיים.



אז הנה התזכורת שלנו, לרגל יום השואה הבינלאומי, על מצבם העגום של ניצולי השואה שלנו. הניצולים העניים, שאמורים לקבל קיצבה קטנה של פחות מאלף שקלים בחודש. עבור כל אחת ואחד מהם זה כמובן עולם ומלואו.



אבל זה לא קורה. אז איפה הכסף? 



אז חזרנו ובדקנו. הסכסוך המכוער בין שני הגופים העשירים - החברה להשבת נכסי נספי השואה ואוצר התיישבות היהודים, שני גופים עשירים ושבעים, עדיין בעינו. לא עזרו הצעקות בוועדת הכספים, הכתבות בעיתונים, הדיבורים שלנו ברדיו ללא הפסקה, הם עוד מתקוטטים. ועל מה? על חמישה אחוזים ממניות בנק לאומי שלא רוצים לממש אותן עכשיו בגלל הפסדים בבורסה, דברים שממש לא אמורים להוות שיקול בסיוע לניצולים. אותם אנשים יקרים לא קיבלו כאמור קצבאות כבר תשעה חודשים. פחות מאלף שקל, כבר אמרנו.

אז תקשיבו ליצחק סל, שלא יכול לשלם את חשבון החשמל ונוסע להתחמם אצל הבן שלו, או ליוליוס בראון שמחמם את עצמו עם כוס של תה רותח, או לבלה מרכוס שלא יוצאת מהמיטה כי קר לה....הם לא לבד! הם לא יישארו איתנו עוד הרבה. אבל כדי להאיר להם את החיים העלובים כל כך בקצת אור, תרופות, אוכל, תנור חימום... תפסיקו כבר לריב שם בחברה להשבת נכסי נספי השואה, תשיבו להם את מה שמגיע להם מאוצר התיישבות היהודים.

בכל חודש מתים אלף מהניצולים. תוך שנה, מקסימום שנתיים הם כבר יהיו היסטוריה. אל תתנו לזה לקרות.
 
"איפה הכסף?", כל יום ב-16:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"