קבוצת עזריאלי השולטת בסונול באמצעות חברת גרניט הכרמל, דיווחה אתמול רשמית לבורסה על משא ומתן שהיא מנהלת למכירת השליטה בסונול לאיש העסקים דודי ויסמן.
 
 "נכון למועד זה מדובר בהבנות עקרוניות שאינן מחייבות ושטרם השתכללו לכדי חתימה על הסכם מחייב", סייגו בעזריאלי את ההליך. "אין כל ודאות שמשא ומתן זה יבשיל לכדי הסכם. עסקה, אם וככל שתושלם, העסקה אינה צפויה להשפיע באופן מהותי על תוצאות החברה או רווחיה".
 
ידיעות על המשא ומתן שמנהלת עזריאלי פורסמו במהלך החודשים האחרונים וחלקם הוכחשו. בעזריאלי הסבירו את עיכוב פרסום המידע "בשל החשש שמידע מוקדם מדי ישפיע לרעה על תנאי העסקה או יסכל את אפשרות התקדמותה".
 

למעריב נודע כי ויסמן צפוי לצרף לקבוצה משקיע אמריקאי מטקסס ששותף אתו ברשת חנויות הנוחות  7ELEVEN. בעבר דובר על האפשרות שלקבוצה יצטרף גם איש העסקים שלמה נחמה אבל נחמה הכחיש אתמול אפשרות זאת.
 
שווי החברה לצורך ביצוע העסקה נאמד ב-400 מיליון שקל (בהתאם לגובה ההון העצמי). על פי ההערכות ויסמן, יממן חלק מהתשלום באמצעות משיכת דיווידנד במזומן והוא ינצל את הנזילות המשופרת.
 
העסקה אינה כוללת את נכסי הנדל"ן שבבעלות סונול, ובכללם שבעה דונם בפי גלילות וכן עשרה אחוזים ממניות חברת גלילות עצמה הנשלטת על ידי המדינה וקבוצת דלק.
 
יתכן שהעסקה גם תכלול מכירת חלק מתחנות הדלק שבבעלות סונול. כיום מפעילה סונול 235 תחנות דלק, 40 מתוכם בבעלות החברה והיתר רק בתפעול מלא. ויסמן אינו הגורם היחיד המתעניין בקניית סונול, אם כי הוא הרציני ביותר.
 
החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2015 ברווח שוטף של 48 מיליון שקל שאינו כולל רווחי מלאי. השיפור בנזילות סונול הושג בין השאר בזכות הירידה החדה במחירי הדלק וצמצום עלות האשראי ללקוחות. החברה גם הרחיבה משמעותית את פעילותה בתחום חנויות הנוחות So good.
 
בראש קבוצת עזריאלי עומדת דנה עזריאלי והיא מנוהלת על ידי יובל בורנשטיין. אמש לא התקבלה תגובת דודי ויסמן או שלמה נחמה לידיעה.
 
נוסף לכך, דיווחה אתמול קבוצת עזריאלי על משא ומתן מתקדם עם לודז'יה רוטקס לרכישת שטח בחולון תמורת 280 מיליון שקל. מדובר ב-53 דונם שעליהם 14,300 מ"ר שטח בנוי של מבני מלאכה ומסחר המושכרים לשוכרים שונים באזור התעשייה בחולון. ייעוד הקרקע על פי תכנית בינוי ערים הוא אזור תעסוקה.