בשוק המטבע של ישראל העלייה בשערו של הדולר נבלמה. אתמול שערו היציג עמד על 3.955 שקלים ללא שינוי. בשוקי המטבע יש אווירת המתנה לנתונים המאקרו כלכליים שאמורים להתפרסם השבוע ובעיקר לנתוני התעסוקה אשר יתפרסמו מחרתיים. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לדשדש זה היום השלישי ברציפות בטווח הצר שבין 3.95-3.96, וזאת למרות הירידה של הדולר בעולם מאז תחילת השבוע. נראה שבשוק המט"ח המקומי הגורמים המנוגדים מקזזים זה את זה, ועל כן אנחנו רואים דשדוש". 
"מצד אחד, הדולר מאבד מכוחו בעולם על רקע הפחד מסיכון והירידה בציפיות הריבית, ואולם מנגד הסוחרים מעדיפים בנסיבות הללו להימנע מחשיפת יתר לשקל, הנחשב למטבע אקזוטי ותנודתי יותר. בעולם אנחנו ממשיכים לראות שהדולר ניזוק מהמשך ירידת מחיר הנפט, שלא רק שמייצרת בבורסות אווירת חשש, אלא גם מחירי נפט נמוכים צפויים למתן את האינפלציה בארצות הברית, מאחר שמחירי האנרגיה הינם מרכיב משמעותי ברמת המחירים במשק", נמסר ממחלקת המחקר. 

עוד נאמר כי "גם הפד (הבנק המרכזי בארצות הברית) בישיבתו האחרונה הביע חשש מכך שהאינפלציה תיוותר נמוכה בתקופה הקרובה, ועל כן בשוק מתמחרים כעת רק העלאת ריבית אחת ב-2016, ולא ארבע כפי שצפו בתחילה. כעת ימתינו בשווקים לדוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי בארצות הברית. נתון חיובי עשוי שוב לאושש את הסנטימנט כלפי הדולר והכלכלה האמריקנית. עם זאת, כל עוד תימשך התנודתיות הנוכחית בשווקים, הן בבורסות והן במסחר בנפט, הדולר יתקשה לחדש את מגמת העלייה המרשימה של 2015".