מגמת הקיפאון הנמשכת בשנים האחרונות בקנייה ובצריכה בשוק מוצרי המזון והטואלטיקה בישראל, נמשכה גם ב־2015, כך מראים נתוני חברת המחקר נילסן. אם מתייחסים גם לנתוני הגידול באוכלוסייה, הרי בפועל מדובר בירידה. הדעיכה מושפעת משינויים דמוגרפיים, משינויים מקרו־כלכליים ומשינויים בהרגלי הצריכה.
לדבריה, "גובה מחירי המזון הנו חלק קטן מהגורמים לסטגנציה, אף על פי שבשנתיים האחרונות המחירים יורדים והשוק מציע אלטרנטיבות מחיר זולות בדמות מותג פרטי ויבוא מקביל".