שוק המטבע של ישראל פותח את שבוע המסחר היום (שני) בעצבנות ובחוסר וודאות. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים: "הדולר-שקל נסחר באזור השפל של 2016 מתחת ל-3.88, לאחר שבשבוע שעבר כבר צנח אל מתחת ל-3.86. השבירה בדולר שקל התרחשה על רקע סדרת נתוני מקרו מאכזבים בארצות הברית והתבטאויות מצד בכירים בפד שהטילו בספק רב על המשך מדיניות העלאת הריבית של הבנק הפדרלי".



"גם מדד הדולר העולמי קרס בשבוע שעבר וצנח לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2015. עם זאת, הדולר הצליח להתאושש ביום שישי לאחר שנתוני התעסוקה שפורסמו בארצות הברית הצביעו על גידול שנתי של 2.5% ברמת ההכנסה הממוצעת, מה שחיזק במידה מסוימת את ציפיות האינפלציה ועמן את הצפי להעלאת הריבית", נמסר ממחלקת המחקר.



"ואולם", מוסרים מ-FXCM, "ספק אם די בנתון הזה כדי לחדש את מגמת העלייה של הדולר. הטלטלה בשוק וירידת מחירי הנפט, מטילים בספק גדול את המשך העלאות הריבית מצד הבנק הפדרלי, שיתקשה להמשיך במתווה כמתוכנן בשעה שבנקים מרכזיים אחרים בעולם, כגון הבנקים של יפן ואירופה, ממשיכים ליישם וביתר שאת, מדיניות מרחיבה. נראה כי הדולר יוכל לחזור למסלול העליות רק כאשר נראה התייצבות בשוק ובמחירי הנפט. ברמה הטכנית, ייתכן שנראה התייצבות או תיקון מסוים כלפי מעלה, אך כל עוד הצמד מתחת ל-3.94, הנטייה היא מטה".