חולשתו של הדולר בעולם באה לידי ביטוי הבוקר (רביעי) גם בשערו לעומת השקל. אתמול שערו היציג של המטבע האמריקאי ירד ב-0.077% ל-3.887 שקלים ואילו הבוקר במסחר הבין בנקאי הדולר המשיך לרדת ל-3.8621 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר ממשיך ליפול בשוק המט"ח העולמי, כשמדד הדולר העולמי צונח לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2015. למרות שבתקופה האחרונה אנו עדים לא פעם לפיצול בין המגמה של הדולר בעולם לבין התנועה של הדולר מול השקל, הלחץ השלילי על הדולר בעולם הכריע גם את הדולר-שקל, אשר נשבר מטה ונגע ביממה האחרונה ברמת המפתח של 3.85, הרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע חודש דצמבר 2015. 
המשך הסחף השלילי בבורסות העולם ממשיך לפגוע בעיקר בדולר, שכל התחזקותו ב-2015 התבססה על הצפי להתרחבות פערי הריבית בין הדולר לבין יתר המטבעות. ואולם, כעת, בנסיבות הנוכחיות של השוק הפיננסי, לא ברור אם הבנק הפדרלי יוכל להמשיך ולהעלות ריבית בהמשך השנה, מאחר שבתנאים של תנודתיות קיצונית והאטה בקצב הצמיחה העולמית, העלאות ריבית עשויות לגרום נזק לכלכלה האמריקנית". 

"באחרונה גם ניתן פה ושם לזהות לשינויים ברטוריקה מצד בכירים בפד, והיום תהיה לפעילים בשוק הזדמנות נוספת ללמוד על הלכי הרוח בקרב חברי הבנק הפדרלי, כיושבת הראש ג'נט ילן תעניק עדות בפני הוועדה המשותפת של הסנאט והקונגרס. אם ישתמע מדבריה שאכן הטלטלה הנוכחית עשויה לגרום לבנק הפדרלי לחזור בו מכוונתו להעלות את הריבית, הדבר עשוי להוות מכה נוספת לדולר".