שוק המטבע של ישראל התנהל היום (שישי) במגמה תנודתית בסיום יום המסחר. בקביעת שערי היציג של המטבעות, השונות הדולר ירד ב-0.154% ל-3.882 שקלים, מה שמשקף ירידה שבועית של 0.0258%. האירו ירד ב-0.57% ל 4.3751 שקלים, שמשקף עליה שבועית של 0.6765%, הין היפני ירד ב-0.413% ל-0.03447 שקלים, מה שמשקף עליה שבועית של 3.778%, ואילו הלירה שטרלינג עלתה ב-0.507% ל-5.6333 שקלים, שהם ירידה שבועית של 0.1967%.



משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח: "הדולר בעולם מסיים עוד שבוע של סחרור שלילי, כאשר המדד על אותו דולר עולמי צונח לשפל של 95.2, הרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע אוקטובר 2015. המטבע האמריקאי ממשיך להיות אחד מן הנפגעים בתנועה האחרונה שראינו בשווקים, וזאת בעיקר בגלל האנומליה הגדולה הקיימת סביב העלייה במטבע האירופי. דבר בלתי צפוי לחלוטין, כאשר אנו מדברים על תקופה של שנאת סיכון קיצונית, שהתבטאה בחידוש המפולות בבורסות המניות השבוע, והמשך התנודתיות המסוכנת במחיר הנפט".



עוד הוסיף כי "ראינו אישור נוסף להיות הין היפני מפלט לעת כזו כאשר ראינו בריחת משקיעים מהדולר אל אותו ין, נראה כי צניחת השער של הדולר-ין, שכבר נגע השבוע ברף 111, מדאיג מאוד את קובעי המדיניות ביפן. יש לזכור שהורדת הריבית הדרמטית ביפן לרמה שלילית אינה מצליחה כרגע להחליש את שער החליפין של היין, כאמור לאור הביקושים הגבוהים ליין כמטבע מקלט בטוח, ובכך מדיניות מכוונת הייצוא של הממשלה היפנית נכנסת לסטטוס בעייתי. אגב, ככל שיימשכו התנודות החדות הללו בשוק המט"ח אנו עשויים לשמוע עוד ועוד רטוריקה של התערבות, וצעדים דרמטיים מצד הבנקים המרכזיים".



לדבריו, "גם עדותה של ג'נט ילן ביום רביעי בקונגרס לא סייעה להרגיע את הרוחות, ובסופו של דבר רק הכבידה על הדולר. יושבת הראש ניסתה לשדר עסקים כרגיל, ולהוריד מהפרק אפשרויות של הורדת ריבית, או ריבית שלילית, אבל, המחוקקים הצליחו לחלץ ממנה הצהרות בדבר סכנת מיתון, וצעדי מדיניות מרחיבים חדשים. בשוק ראו בכך סיבה טובה למכור, שוב, את הדולר הפגוע ממילא מן המדיניות ההססנית של אותו פדרל רזרב. בזירה המקומית, הדולר-שקל לא רשם השבוע ירידות חדות ואף הצליח להתאושש עד אזור 3.90. אולם, כל עוד הצמד מתחת לרמה זו הנטייה תהיה לחשוב שהוא עדיין שלילי יותר מחיובי. וזאת, למרות המכות הקשות שניחתות על שוק המניות המקומי המהווה קורלציה הפוכה קבועה לתנועת מחירו של הדולר אצלנו".