חברת החשמל יצאה בסוף השבוע במכרז לניהול קרן הפנסיה הפרטית לעובדי החברה, הנחשבת לקרן הפרטית הגדולה בישראל. היקף הנכסים שנצברו בקרן מסתכם ב־28 מיליארד שקל, ועד כה היא נוהלה באמצעות בית ההשקעות אינפיניטי שבבעלות אמיר אייל.



את הקרן תנהל אינפיניטי עד סוף 2016, וההתקשרות עם הגורם החדש תיכנס לתוקף בתחילת 2017. לפי תנאי המכרז, ההסכם לניהול הקרן יהיה בתוקף לשלוש שנים, עם שתי אופציות להארכת ההתקשרות: הראשונה לשנתיים נוספות והשנייה לשנה נוספת.



המכרז ייערך בשני שלבים: הראשון יהיה בקשה כללית להצגת ההצעות, שבו בעל השליטה בחברת הניהול יידרש להציג הון עצמי מינימלי של 50 מיליון שקל בתוספת 11 מיליון שקל שיוזרמו לחברה אם וכאשר הגורם ייבחר.



תנאי נוסף הוא ניסיון בניהול השקעות בהיקף של לפחות 2 מיליארד שקל נטו (לא כולל איגרות חוב מיועדות של האוצר). עוד יידרש ניסיון בניהול חשבונות של לפחות 10,000 לקוחות. בשלב השני במכרז יהיה צורך במתן ההצעות לגביית דמי הניהול.



חברת החשמל מתכוונת לערוך ב־2 במרץ בבניין המשרדים הראשי שלה בתל אביב מפגש לצורך מתן הבהרות נוספות למתמודדים הפוטנציאליים.



בית ההשקעות אינפיניטי ישלים בסוף 2016 שבע שנות ניהול של תיק הפנסיה של עובדי חברת החשמל. קודם לכן נוהל תיק זה באמצעות כלל ביטוח, שנאלצה לוותר עליו. אינפיניטי גובה על ניהול התיק דמי ניהול אפסיים של 0.008% בשנה, הנחשבים להכי נמוכים במערכת בסוג זה של השקעות.



בית ההשקעות ניהל את התיק בצורה מוצלחת. מאז קיבלה אינפיניטי את ניהול התיק ועד היום צמח שווי הנכסים ביותר מ־10 מיליארד שקל. בחמש השנים האחרונות הניבה ההשקעה בקופה תשואה כוללת של 36.50%, הגבוהה משמעותית מהתשואות בקופות הגמל בשוק.



מדובר בהישג ראוי, שכן תיק זה אינו כולל איגרות חוב מיועדות. במהלך 2015 רשמה קופת עובדי חברת החשמל תשואה של 2.03%. ניהול תיק השקעות כזה נחשב משימה מורכבת, שכן מאילוצים של חישובים אקטואריים יש צורך להתאים את טווח ההשקעה באפיקים השונים לטווח ההתחייבויות.



בכוונת אינפיניטי להגיש הצעה מחודשת לניהול התיק. ההערכה היא שהניסיון בניהול תיק ענק זה יעניק לה מקדמה מול המתמודדים הפוטנציאליים.