הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר 2016. כצפוי, המדד ירד החודש ב-0.5%. ב 12 החודשים האחרונים ירידה של-0.6%. בין הסעיפים שבלטו הוא סעיף ההלבשה  עם ירידה של  6.4% וסעיף ההנעלה שירד ב-3.2% עקב מכירות סוף העונה.

הנתונים שפרסמה הלמ"ס מלמדים על מצב דפילציוני שכן האינפלציה מחטיאה את תחזית בנק ישראל כבר יותר משנתיים. אילן ארצי, מנהל ההשקעות הראשי של הלמן-אלדובי אמר על מדד ינואר: "מדד ינואר תואם לתחזיות המוקדמות והוא הושפע כלפי מטה בעיקר מהמשך ירידת מחיר הנפט, ירידה עונתית במחירי ההלבשה והנעלה וירידות מחירים נוספות בשל צעדי הממשלה להפחתת יוקר המחיה. 

"אנו ממשיכים להאמין כי בנק ישראל לא צפוי להוריד את הריבית בתקופה הקרובה זאת לאור מחירי הנדל"ן הגבוהים, שוק עבודה טוב והחשש ליציבות הבנקים. עם זאת, המדד מצביע על כך שסביבת האינפלציה ממשיכה להיות נמוכה בצורה עקבית מהרף התחתון של יעד האינפלציה מה שיחייב בעתיד את בנק ישראל לחשוב על שימוש בכלים מוניטריים נוספים. במידה והשקל יוסיף להתחזק ובנקים מרכזיים בעולם יוסיפו לתמוך מוניטרית בכלכלות, יתכן וזה יגיע מהר מכפי שחשבנו", הוסיף ארצי.