עורכי הדין לא יאהבו את את מה שתקראו אך חברה ישראלית בשם "אטורני" (Ettorney) פיתחה פלטפורמה אינטרנטית שתקל מאוד ברישום חברות בע"מ. החברה מאפשרת רישום חברה ב-24 שעות בלבד, הכל דרך האינטרנט.



באחרונה יש גידול ברישום חברות שנובע בין השאר מהמגמה של הורדת מס חברות וגם מעידוד המדינה להקמת חברות קטנות כאמצעי להקטין את רמת האבטלה.



בעשור האחרון נרשמו מדי שנה בין 13 אלף ל-17 אלף חברות חדשות. בשנת 2015 נרשם שיא בהקמת חברות בעשור האחרון, עם רישומן של 16 אלף ו-779 חברות חדשות. החברה מעריכה כי גם ב-2016 יישבר שיא ברישום חברות חדשות בעקבות הורדת מס החברות. על פי תחזית החברה, כבר ברבעון הראשון של 2016 צפויות להירשם כ-7,500 חברות חדשות ובכל שנת 2016 יירשמו כ-20 אלף חברות.



המערכת המקוונת של אטורני בודקת באופן אוטומטי האם שם החברה המבוקש פנוי במאגר רשם החברות ומספקת תוך כדי ההליך מידע לגבי כמות הון מניות מוקצה ורישום מומלצים. במהלך רישום החברה מספקת הפלטפורמה למייסדי החברה הסברים בנוגע למסמכים המשפטיים ולמונחים משפטיים בסיסיים הקשורים בהקמת חברה בע"מ. אטורני מטפלת בכל המסמכים הנדרשים להקמת חברה ובכללם טופס הגשת מסמכים, בקשה לרישום חברה, תצהיר בעלי מניות ראשונים, תצהיר דירקטורים ראשונים ותקנון התאגדות, לצד התהליך המלא של אימות החתימה.



מנכ"ל החברה עו"ד רון הדר שהוא גם מייסדה אמר ל"מעריב און ליין": "עבדתי בשני צדי המתרס, הן כעורך דין בתחום ההיי טק והן כיזם שהקים חברות סטארט אפ וחוויתי מקרוב את הבעייתיות בתהליך הקיים של רישום חברה. תהליך זה לא השתנה כבר עשרות שנים למרות שהאינטרנט מאפשר לבצע פעולות סטנדרטיות במינימום זמן וכסף והמגמה הזו מערערת את ענף עריכת הדין העולמי".