בנק ישראל החליט היום (שני) להותיר את הריבית לחודש מרץ 2016 ללא שינוי ברמה של 0.1%. ההחלטה גרמה לרצף של שנה שלמה בה הריבית לא השתנתה כלל. בהודעתו דיווח בנק ישראל כי אי שינוי הריבית (ירידה של 0.5% בינואר) אינו מעיד על קצב צמיחה דומה לזה של התקופה האחרונה ועל הרמה הגבוהה של התעסוקה במשק, או על עודף בפעילות הכספית של הממשלה בינואר. 
 
החלטת בנק ישראל הייתה צפויה והתגובות הם בהתאם כשרוב המומחים סבורים שהריבית תישאר ברמה הנוכחית עוד זמן  רב. עמית טסלר מנהל השקעות לקוחות מוסדיים מתמיר פישמן על החלטת הריבית  אומר: "בנק ישראל הותיר כצפוי את ריבית הבסיס במשק על 0.1%. על אף האצה מסוימת בפעילות הכלכלית ברבעון הרביעי של 2015, קיימים גורמים המעכבים את העלאה של הריבית בטווח הנראה לעין. להערכתנו סביבת האינפלציה האפסית עד שלילית, יחד עם התגברות הסיכונים מחו"ל לצמיחה כלכלית מתמשכת, לא יאפשרו לבנק ישראל להעלות את הריבית במשק בחודשים הקרובים, בפרט כאשר באירופה וביפן מונהגת מדיניות מוניטארית מרחיבה, בארה"ב קטנה הסבירות להעלאת ריבית ה- FED ומחיר הנפט נוגע בשפל רב שנתי של כ- 20 דולר לחבית".  

ציון בקר, סמנכ"ל החטיבה הפיננסית בבנק מרכנתיל  אומר בין השאר שהחלטת הריבית הושפעה רבות משערו של השקל: "במדינת ישראל כיום, שער המטבע השקל, נחלש באופן הדרגתי מול הדולר, היורו וסל המטבעות לעומת השנים 2015 ו- 2014. בנוסף, תשואות האג"ח בישראל לתקופה של 10 שנים נמצאות ברמות שפל היסטוריות של כ- 1.8% ולא בכדי האשראי לציבור (משכנתאות, ואשראי בכלל) עולה בקצב גבוה במערכת הפיננסית בשנים האחרונות (בנטרול אשראי לעסקים גדולים שירד במערכת הבנקאית מסיבות שאינן קשורות לכתבה זו - בעיקר, מחסור בהון במערכת הבנקאית).

לכן, כל עוד השקל נחלש, ולו במעט ובהדרגה מול המטבעות העיקריים של מדינות אליהן ישראל מייצאת ("סל המטבעות") והתשואות על אג"ח ממשלתיות נמוכות מאד, לא נראה כי תונהג ריבית שלילית בישראל".


ואילו אילן ארצי, מנהל ההשקעות הראשי, בית ההשקעות הלמן-אלדובי אומר "בנק ישראל ממשיך לתמוך במדיניות מרחיבה אך חושש מהשפעות אפשריות של ריבית שלילית כשברקע מחירי הנדל"ן ממשיכים לעלות. נתוני צמיחה טובים ברבעון האחרון בתמיכה של התרחבות הצריכה הפרטית ושיפור בנתוני היצוא תומכים בהחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה".