מנכ”לית בנק דיסקונט, לילך אשר־טופילסקי, התייחסה השבוע לראשונה לפעילות הבנק מול הבנקים הפלסטיניים. במהלך מסיבת העיתונאים לרגל הצגת הדוחות השנתיים, אמרה המנכ”לית כי “הפעילות שלנו מולם היא רבת שנים. רצינו לצאת ממנה, אבל זה לא מתאפשר בגלל שיקולים מדיניים”.



לדברי אשר־טופילסקי, “מדובר בסוגיה לאומית־מדינית שצריכה להיפתר תוך מתן שיפוי לבנקים. התפקיד שלי הוא לנהל את הבנק ולשמור עליו. לו היינו יכולים, היינו סוגרים עוד היום את הפעילות הזאת”.
 
בתגובה לשאלה מדוע הנושא עלה דווקא בעיתוי הנוכחי, והאם יש קשר לחשיפת הבנקים מול האמריקאים, ענתה טופילסקי אשר: “אנחנו רואים מה קורה בעולם ועד כמה הבנקים חשופים. אנחנו לא מעוניינים להמשיך לעסוק בפעילות הזאת, אבל הפתרון נמצא במקומות אחרים”.
 

בנק דיסקונט ובנק הפועלים הם המובילים את פעילות האשראי והמימון מול המערכת הפלסטינית. הפועלים מוביל את המגעים בהקשר זה מול רשויות הפיקוח. יו”ר הדירקטוריון יאיר סרוסי, שמוביל החלטה על הפסקת הפעילות, ענה בתגובה לשאלה כי הנושא נמצא בטיפול.
 
חברי כנסת מסרבים להוריד מסדר היום הציבורי את הטיפול בסוגיה. ח”כ אורן חזן (ליכוד) הגיש בקשה דחופה לטיפול בנושא בוועדת הכספים, ואילו יו”ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ניסן סלומינסקי יוזם ישיבה מיוחדת.