גופים פיננסים מבינים כיום את כוחה של טכנולגיות פינטק ועושים בה שימוש על מנת ליצור יתרון תחרותי ולפתח שירותים פיננסים חדשניים. טכנולוגיות חדשניות, המכילות בעיקר אלגוריתמים חכמים, ותהליכים מורכבים נכנסו לתחום הפיננסי והתחילו ל'נגוס' בגופים הפיננסים המסורתיים. בתחילה היה זה מטבע הביטקוין בתשתית ה-Blockchain, כלומר טכנולוגיות תשלומים, מנועי ביטוח חכמים, תהליכים של אשראי צרכני חוץ בנקאי בצורה דיגיטלית וכו'.

אם בעבר, בתחילת הדרך, הגופים הפיננסים הביעו התנגדות לכוחות החדשים וכינו אותם Disruptors – משבשים, לאחרונה הבינו גופים אלו את כוחה של טכנלוגיית הפינטק, והבינו כי ניתן לשתף פעולה, והדבר אף הכרחי בטכנולוגיות החדשות כדי להגיע למקומות עסקיים חדשים בשיתוף פעולה. כך למשל, אתרי הבנקים יכולים לעשות שימוש באלגוריתמים חכמים לשיפור השירות ללקוח, ולקבלת מידע עדכני על נושאים פיננסים שיכולים לעניין אותו.
פרי פוירשטיין, סגן מנהל חטיבת פיננסים ויישומים בקבוצת אמן, מספר כי "רק בשבוע שעבר פורסם כי בנק לאומי השקיע כ-10 מיליון פאונד בחברת פינטק של אשראי צרכני חוץ בנקאי בבריטניה". הוא מוסיף כי "בימים אלו, גופים פיננסים בנקאיים ואחרים בישראל בודקים אפשרויות למתן אשראי חוץ  בנקאי (P2P) בפלטפורמות הדיגיטלית שלהם. גם בעולם ניתן לראות שינוי ולאחרונה התחיל הבנק הגדול בארצות הבירת ניסוי ל-2,200 לקוחות בעזרת פרוטוקול ותשתית BlockChain".

מה קורה בחצר האחורית?
"השוק הפיננסי בישראל הוא שוק מאוד מעניין. לאחרונה ישנו קשר מאוד ברור בין היות מדינת ישראל מדינה מאוד טכנולוגית לבין הפעילות של הרגולטור והממשלה. ישנם דרישות שאנו חשופים אליהם דרך קבוצת אמן וחטיבת היישומים הפיננסים שעולות מהשוק להכנסת טכנולוגיות חדשות כדי לשפר את השירות ללקוח, להוריד את עלויות התפעול על ידי שימוש בתשתיות דיגיטליות מתקדמות וכדומה".
בהקשר זה, ניכר כי בשנה האחרונה ישנה עלייה בכל הקשור למימון ההמונים ואשראי חוץ בנקאי בארץ ובעולם, כיצד הדבר מתחבר לטכנולוגיית הפינטק?
"בשנים האחרונות ניכרת עלייה במספר האנשים המחפשים אחר אלטרנטיבות חדשות בתחום הפיננסי בעקבות הריביות הנמוכות אשר מעניקים הבנקים. הן לווים ומלווים גילו עולם חדש של אפשרויות לקבלת המימון והאשראי הדרוש לצורכיהם. הדבר אפשרי בזכות מגוון מוצרים פיננסיים טכנולוגיים המאפשרים למשקיעים השונים לנהל את תיקי ההשקעה שלהם באופן בו הם רואים לנכון. חברות ה-peer to peer lending, אינן כפופות לפיקוח כמו הבנקים והוצאות התפעול שלהם נמוכות מאחר ומסתמכות על פלטפורמות אינטרנטיות חדישות, והן מציעות ללקוחותיהן לשלם פחות ולהרוויח יותר, ואף זוכות לתמיכה מצד הרגולציה המעודדת מודלים של מימון המונים היוצרים תחרות עם הבנקים ומאפשרים לקהל הרחב להשתחרר מכבליהם. שוק מימון ההמונים מתפתח, והוא הופך ליותר ויותר משמעותי בתעשיית הכספים האלטרנטיבית אשר משמשת לצרכיהם של אנשים פרטיים לצד ארגונים קטנים עד בינוניים. הלוואות עסקיות ומסחר חשבונית משחקים תפקיד מימון חשוב עבור אלפי חברות קטנות ובינוניות, בעוד הגידול בהלוואות לצרכנים מאתגר את הבנקים המסורתיים".
כיצד בא לידי ביטוי השימוש בטכנולוגיות הפינטק אצל משקיעים קטנים ויועצים פיננסיים?
"כיום מוצעות טכנולוגיות שונות בשוק המכילות מערכות מודרניות המסייעות למשקיעים קטנים ויועצים פיננסיים לנטר ולמדוד ביצועים לאורך זמן בסוגי נכסים שונים, ובכך להבטיח את ההחזר האפשרי הגבוה ביותר של התיקים תחת ניהולם. יתר על כן, עם האופציות הקיימות והתשואה האפשרית הנמוכה מפיקדונות כסף, משקיעים קטנים יכולים לבחור בהשקעה חלופית, במטרה להשיג תוצאות מוחשיות יותר".