בנק הפועלים הוא הגדול ביותר בישראל מבחינת שווי שוק, כך עולה מניתוח מאזני הבנקים לשנת 2015 בישראל. הפועלים הצליח להגדיל את יעילותו דווקא בתקופה שבה יעילות הבנקים נחשבת למתונה יחסית. מתברר כי המשקיעים אוהבים בנקים יעילים, שכן אחרת לא ניתן להסביר את העלייה של מניות בנק הפועלים ביחס לעלייה של מניות בנק לאומי. בשלוש השנים האחרונות זינקה מניית הפועלים ב-24.2%, לעומת מניית לאומי שעלתה ב-2.5% בלבד.
על רקע העלייה בשערי המניות, שווי השוק של הפועלים מסתכם ב-25.63 מיליארד שקל, לעומת 19.28 מיליארד שקל ששווה בנק לאומי. משמעות הדבר היא ששווי השוק של בנק הפועלים גבוה ב-32% מזה של לאומי. אחת הסיבות ליעילות היחסית של הפועלים היא מדיניות כוח האדם של הבנק. הסכמי העבודה של בנק הפועלים, שנוסד על ידי ההסתדרות, מאפשרים להנהלת הבנק גמישות ניהולית רבה יותר כלפי העובדים מאשר בלאומי. כאמור, הנהלת בנק הפועלים הצליחה להקטין את מצבת כוח האדם ביחס גבוה יותר מאשר בנק לאומי, ובעלויות קטנות יותר.

הצלחה. יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים
הצלחה. יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים
נוסף על כך, יחסי העבודה בבנק הפועלים נחשבים טובים יחסית מאלה שבלאומי, והם מאפשרים לבנק לנהל את סניפיו ביעילות רבה, קרי בפחות עובדים יחסית מאשר לאומי. שני הבנקים הגדולים בישראל נכנסו לשנת 2016 עם יתרון מסוים לטובת הפועלים, אך התנהלות הבנקים הללו במהלך השנה יקבע את יחסי הכוחות ביניהם. בנק לאומי יצטרך במהלך השנה להעמיק את תהליך ההתייעלות והגדלת תיק האשראי ולשמור על רמת הרווחיות. שני הבנקים יצטרכו לנסות למצוא מקורות הכנסה אלטרנטיביים, כמו מכירת לאומי קארד על ידי לאומי וישראכרט על ידי הפועלים.