קבלני משנה פלסטינים המתמחים בענף הבנייה ישתפו פעולה עם קבלנים בישראל כדי להגדיל את מספר התחלות הבנייה החדשות ולקדם תוכניות קיימות. כך סוכם בפגישה שהתקיימה בתחילת השבוע בין שר האוצר משה כחלון לבין השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין אל־שייך.



ל"מעריב־השבוע" נודע כי הפגישה אורגנה באמצעות מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, שגם השתתף בה. האלוף מרדכי רואה בחיוב את העמקת שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית בכל הנוגע לנושאים כלכליים ואזרחיים ורואה בשיפור איכות החיים ברשות אמצעי להפחתת הלחץ הכלכלי והרצון לבצע פיגועים.
 
מהצד הישראלי השתתפו בפגישה בין היתר, מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ראש מטה הבנייה באוצר, אליאב בן שמעון, מנכ"ל התאחדות הקבלנים, אורי דורי, ראשי חברת אביסרור משה ובניו (הבונים בעיקר בדרום), רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס, ורוני בריק מחברת לי רן ייזום והשקעות. אישים אלה נחשבים למובילים בענף הבנייה ומסוגלים לקדם את שיתוף הפעולה בפרויקטים רבים.
 

בפגישה, שבה השתתפו גם קבלנים מובילים הפועלים בשטחי הרשות הפלסטינית, שיבחו הנציגים הפלסטינים  את כחלון על תרומתו להעמקת היחסים הכלכליים איתם ועל פעילותו המשמעותית למען שחרור כספי המסים עבור הרשות. הם הביעו את הסכמתם לשתף פעולה עם הישראלים, ובלבד שהבנייה תיעשה בתוך תחומי הקו הירוק. לנוכח רגישות הנושא, השר הפלסטיני ביקש לשמור את פרטי הישיבה בסוד ולא לדווח עליה.
 
 התוכנית להעסקת קבלנים פלסטינים תסייע בהאצת קצב התחלות הבנייה, לנוכח המחסור בכוח האדם, אך גם  תסייע במקביל גם בעידוד התעסוקה בקרב הפלסטינים ותשפר את מצבם הכלכלי.
 
גורמים בענף הבנייה מסרו ל"מעריב־השבוע" שהם רואים בחיוב רב את שיתוף הפעולה עם הקבלנים מהשטחים ומעריכים כי תרומתם חשובה במיוחד לנוכח המחסור בכוח אדם מקצועי בתחום "העבודות הרטובות" (כמו ריצוף וטיח).
 
יצוין כי משרד האוצר ומשרד השיכון פרסמו בחודש שעבר מכרז בינלאומי להבאתם של חמש חברות קבלניות בינלאומיות שיסייעו לחברות הבנייה המקומיות בהאצת קצב התחלות הבנייה. תוספת כוח האדם במקרה זה נאמדת ב־5,000 עובדים.
 
יבוא כוח אדם לענף הבנייה נמצא על סדר היום של משרדי השיכון והאוצר כאחת הדרכים לפתור את בעיית המחסור בדירות. לפני כחצי שנה דובר על יבוא של 20 אלף עובדים מסין, אבל בגלל שיקולים פוליטיים הסוגיה לא קודמה.
 
שיתופי הפעולה הכלכליים עם הפלסטינים הועמקו בחודשים האחרונים. בפורום אחר סוכם בין השאר על האפשרות להקמת תחנות כוח עצמאיות בשטחי הרשות, כדי שלא תהיה תלויה בחסדי חברת החשמל הישראלית.