בעקבות התמוטטות קבוצת אור סיטי נדל”ן של ענבל אור יקיים מחר פורום המקרקעין בלשכת עורכי הדין כנס חירום בנושא קבוצות רכישה. זאת לאחר שעל רקע פרשת אור הושמעו טענות על מחדלים לכאורה שהתגלו בפעילות עורכי הדין שליוו את קבוצות הרכישה של יזמית הנדל”ן. בכנס בבית הפרקליט בתל אביב ישתתפו גורמים בכירים בענף הנדל”ן בישראל. הפורום, המטפל בנושא באופן שוטף, החליט בעקבות הפרשיות האחרונות ובראשן פרשת אור לקחת על עצמו את האחריות להסדרת התחום על מכלול מרכיביו. 

בכנס ישתתף בין השאר מנהל אגף רישום והסדר מקרקעין, עו”ד שלומי הייזלר, ויוצגו המלצות פורום המקרקעין הארצי של הלשכה לביצוע תיקוני חקיקה בנושא.
למשתתפים תינתן האפשרות להציג את עמדותיהם במגוון הסוגיות הקשורות לנושא ובכלל זה ההגנה על כספי הרוכשים, תנודות בין הערכת מחיר ראשונית לעומת מחיר סופי בתום הפרויקט, לוחות זמנים עד האכלוס ועוד. 
 

ראש לשכת עורכי הדין, עו”ד אפי נווה, אמר: “הלשכה בראשותי מחויבת לדאוג לשמור על זכויות הציבור בקבוצות הרכישה והכנס הוא אחת הדרכים לכך. נקיים חשיבה משותפת ודיון בהצעות חוק לשמירה על זכויות הציבור”. 
 
עו”ד אברהם ללום, יו”ר משותף של פורום המקרקעין, הוסיף: “כלשכת עורכי הדין אנחנו רואים את עצמנו כשומרי הסף של הציבור ומעוניינים להביא אחת ולתמיד להסדרת התחום”.
 
יש לציין כי על רקע פרשת ענבל אור יוזמים במערכת הפוליטית הצעות חוק להסדרת פעילות קבוצות הרכישה ולהגנה על כספי המשקיעים בפרויקטים אלה. יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ איתן כבל ייזום דיון מיוחד בוועדה בעקבות קריסת החברה.
 
בתוך כך, המפרק הזמני של אור סיטי נדל”ן, עורך הדין איתן ארז, הגיש שלשום לבית המשפט המחוזי לתל אביב בקשה בהולה למתן צו האוסר על כניסתה של אור לדירה ברחוב הל”ה 52 בגבעתיים. 
 
עו”ד ארז מדגיש כי הבקשה הוגשה בהסכמת עו”ד עמית פינס, המייצג את בנק מזרחי טפחות, שהדירה בת חמשת החדרים משועבדת לו, וכן באישור הנושה שלי נרקיס, שלטובתו נרשמה בחודש שעבר הערת אזהרה על הדירה, בגין הלוואה על סך 1.5 מיליון שקלים שקיבלה אור.
 
המפרק מציין בתביעתו כי למיטב ידיעתו אור “מתגוררת בשכירות ברחוב דמטרי שוסטקוביץ’ בתל אביב ודמי השכירות אף שולמו מראש עד סוף מאי. מסיבה שאינה ברורה, עזבה אור  את הנכס וככל הנראה היא מנסה בשעות האחרונות לפלוש לדירה ברחוב הל”ה בגבעתיים”.
 
השופט חגי ברנר נענה אמש חלקית לבקשת המפרק: הוא אסר על ענבל אור להיכנס לדירה, לפחות עד שתמסור מחר לבית המשפט את תגובתה.
בהכנת הידיעה השתתף אלון חכמון