ענת דוידוב דיברה בפתח תכניתה "איפה הכסף?" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על הבזבוז הנוראי של מזון - 16 מיליון ארוחות מבושלות נזרקות לפחי הזבל בישראל מידי שנה. שניים וחצי מיליון טון - וקראה לשר האוצר משה כחלון לפעול בנושא.



 

"כמה אוכל לדעתכם נזרק בישראל לפח מידי שנה? אין לכם מושג. תקשיבו טוב למספרים: 16 מיליון ארוחות מבושלות נזרקות לפחי הזבל בישראל מידי שנה. שניים וחצי מיליון טון!"

"לא מאמינים למספרים? תקשיבו ל מה שאומר גידי ברוך מנכ"ל "לקט ישראל, עמותת בנק המזון הלאומי".

"מאיפה מגיעות כמויות המזון? למשל מבתי החולים, למשל ממפעלי ההזנה לבתי הספר, למשל מגופי ממשלה שמבשלים כמויות מזון ענקיות, מסובסדות, למשל מגופים שונים של כוחות הביטחון, ויש עוד לא מעט כאלה".

"עכשיו באה עמותת "לקט ישראל" ומציעה לשר האוצר משה כחלון שמחפש פתרונות איך להיטיב עם העניים בישראל, ומציעה לו לחייב גופים ממשלתיים להתחבר עם חברות הסעדה שיתחייבו להעביר את עודפי המזון לתרומה לעמותות".

"וכן, דווקא עכשיו, לקראת החג הקרוב, זה יחסוך את הבושה של ישראלים לפשוט יד, להתדפק על הדלתות של כל מיני עמותות חלקן ראויות וחלקן מנצלות לעתים קרובות את תמימותם של אנשים טובים שנענים לשנור הטלפוני, לתחנוניו של איזה נער שמפציר בהם לתרום כסף תמורת תלוש לא מזוהה, ומי יודע מה המתרים עושה עם הכסף שנאסף, פשוט יחסוך מהנזקקים השפלה. וזה המון".

"ואתה יודע מה משה כחלון? אם ללכת עם הקו הפופוליסטי שלך בעניין העגבנייה היקרה, והשמן הניגר משפתיה של הגברת רעיה שטראוס, שתורמת בדרכים שונות כבר שנים, ודבריה לחלוטין הוצאו מהקשרם, אם תיקח את כל כמויות המזון המטורפות האלה שנזרקות לפח, משה כחלון, תמצא שם שפע מאכלים עתירי עגבניות. הנה פתרון הגיוני ופשוט יחסית לביצוע. ניראה אותך עושה מהלך כזה, עם קצת עזרה מיחצ"נים זה אפילו יעבור מצוין בתקשורת. חג שמח".

"איפה הכסף?" כל יום ב-16:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: רביע באדר