יזמית הנדל"ן ענבל אור, החשודה בהעלמות מס, רישום כוזב ומרמה, הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב דוח המפרט את נכסיה וחובותיה, תוך שהיא מציינת כי למרות העובדה שמדובר בדוח מפורט, למרבה הצער הוא איננו שלם כפי שהיא מבקשת שיהיה. לטענתה, הדוח הינו חלקי כיוון שהמפרק הזמני עו"ד איתן ארז תפס מסמכים רבים שהיו מצויים במשרדי החברות ואצל בעלת השליטה. לטענת פרקליטה עו"ד אילן בומבך, המפרק אינו משתף עמה פעולה, ולא מעביר אליו את המסמכים כפי שדרש.



לפי הדוח אור השתכרה בחברת אור סיטי נדל"ן מאז 2016 בשכר חודשי ברוטו שעומד על 37,625 שקלים, ממנו קיבלה הכנסה חודשית נטו של 11,090. עוד היא מוסיפה הכנסות שלא מעיסוק: בסעיף של "דמי שכירות" היא מציינת הכנסה בשווי של 23 אלף שקלים לחודש. פרקליטה של היזמית, עו"ד בומבך, ציין כי אור מחזיקה במניות בזכויות של 100% בחברות אור לקדמה בע"מ, אור סיטי הנדסה ניהול ופיקוח בע"מ, אור נדל"ן שיווק פרויקטים בע"מ, אור פסגות נדלן בע"מ, אור סיטי נדל"ן מקבוצת ענבל אור בע"מ וכן ב-20% באור סיטי החזקות ו97 אחוזים בקבוצת מגדל אור השייכת לענבל אור בע"מ.



ענבל אור בבית המשפט. צילום ארכיון: פלאש 90



פנטהאוז ברמת גן ומגרש בבאר שבע


בסעיף של "נכסים וזכויות" מפרטת אור רשימה ובה 13 דירות באזור המרכז ובדרום הארץ: בגבעתיים, פנטהאוז ששוויו מוערך ב-5.2 מליון שקלים ובגינו משכנתא בשווי של 2.2 מליון שעדיין מתנהלת. דירת פנטהאוז נוספת ברמת גן בשווי 5,890,000 ולה משכנתא של 2.3 מיליון שקלים. עוד דירה ברמת גן שהשווי שלה מוערך בארבעה מליון שקלים ובגינה משכנתא של 1.4 מליון שקלים. דירה נוספת בשווי של שמונה וחצי מליון ודירה אחרת בשווי 2.5 מליון, כשרק על הפנטהאוז מוטלת משכנתא של 2.9 מליון שקלים.



כמו כן נמצאים ברשמה פנטאהוז נוסף בתל אביב בשווי 13.9 מליון וכן דירה באותו בניין בשווי 2,260,000 ודירה בשווי של שלושה מליון שקלים. עוד צוין אודות מגרש בבאר שבע בשווי שלושה וחצי מליון שקלים, שתי דירות ברמת גן - פנטהאוז בשווי 5.2 מליון ודירה נוספת בשווי 2.8. כמו כן, שתי דירות בתל אביב שכל אחת מהן בשווי 3.5 מליון שקלים. 



עוד מפרטת אור על תכשיטים בשווי של 2.5 מליון שקלים וחשבונות בנק שבהם לרשותה יתרה של 2.2 מליון שקלים. בסך הכל, אחרי ניקוי סילוק המשכנתאות, אמורה להיוותר ברשותה של אור יתרה העולה על 52 מליון שקלים. 



ענבל אור מחוץ לבית המשפט. צילום: פלאש 90



השחתת הדירה בגבעתיים

לפני כשבוע וחצי הגיב המפרק הזמני לבקשה של ענבל אור לאפשר לה להישאר בדירה ברחוב הל"ה בגבעתיים. לבקשה צורפו תמונות המראות כיצד אור השחיתה את הבית בו התגוררה עד לאחרונה בצפון תל אביב, ובנוסף תוארו החובות שהשאירה בנכס לחברת החשמל ועיריית תל אביב. פרט להשחתת הרכוש, התברר שאור אף בנתה במקום בריכה וג'קוזי באופן לא חוקי בסכום העןלה על 100 אלף שקלים.



כזכור, שבוע קודם לכן, עו"ד ארז הורה לאור לפנות את הדירה שאליה, לפי המפרק, פלשה בימים ואף העבירה אליה את רכושה. כמו כן, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין דחה בזמנו את בקשתה של אור להשאיר ברשותה את ג'יפ הלנד רובר וזאת לטענתה מאחר שהיא משווקת נדל"ן וללא הג'יפ לא תוכל לבצע את מלאכתה. אור, אף הציעה לבית המשפט שאימה תערוב לכך שהג'יפ יישאר בידיה לצורכי עבודה. למרות החלטת בית המשפט, אור לא הפקידה את הג'יפ במגרש א.ט שירותים משפטיים בפתח תקווה ואנשי ההוצאה לפועל ראו כי הג'יפ שלה נמצא במלון הדירות "ווסט" בתל אביב, עלו אליה לדירה, לקחו את המפתחות ולקחו את הג'יפ אל המגרש.



הדירה של ענבל אור שהושחתה בגבעתיים