חולשתו של הדולר בשוקי העולם בא לידי ביטוי גם בשערו לעומת השקל ושערו הנוכחי נמצא ברמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר של שנת 2014. ב- FXCM ישראל מסבירים היום (שני) כי "הפיחות החד בערכו של הדולר מהווה לסיבה לדאגה. על רקע חולשתו של הדולר בשוקי העולם הדולר-שקל נסחר ברמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2014, לאחר שצנח בשבוע שעבר לרמת שפל של 3.73".



במחלקת המחקר מוסיפים כי גם בעולם צנח הדולר בשבוע שעבר, וזאת לאחר שספג מכה משולשת. "הבנק של יפן לא הודיע, בניגוד לציפיות, על צעדים מרחיבים נוספים, הפד פרסם הצהרת מדיניות שציננה ביתר שאת את ציפיות הריבית, בגוש האירו פורסמו נתוני צמיחה טובים מהמצופה. בעקבות כך צלל הדולר-ין לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2014, ומדד הדולר צנח לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2015. הפיחות החד בערכו של הדולר מהווה סיבה חמורה לדאגה עבור בנק ישראל. שקל חזק פוגע בייצוא, ועשוי לפגוע במשק כולו. בצל התנאים הנוכחיים בשוק העולמי, התומכים בהמשך היחלשות הדולר, בנק ישראל ייאלץ ככל הנראה להפשיל שרוולים ולהתערב במסחר כדי למתן את צניחת הדולר".


רכב - מה משתלם יותר לקנות או לקחת בליסינג

בתוך כך כלכלני קבוצת אופקים אומרים שהתנודתיות בשוקי המטבע תימשך ושהדולר צפוי להיסחר בתנודתיות גבוהה, כל עוד המירוץ האמריקאי לנשיאות נמשך, שכן לבחירת דונלד טראמפ, כנציג הרפובליקנים, עשויה להיות השפעה שלילית על הדולר בטווח הקצר והארוך, עד להתבססות של מדיניות כלכלית חדשה בארה"ב.