בשוק המטבע של ישראל הדולר שינה כיוון והוא עולה לעומת השקל, כנראה בגלל התערבות מסוימת של בנק ישראל אשר רכש אתמול דולרים בשוק המטבע המקומי. שיעור היציג של הדולר אתמול עלה ב-0.8091% ל-3.777 שקלים ואילו במסחר הבין בנקאי, היום (חמישי) הדולר עלה בעוד 0.25% ל-3.7866 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך לטפס מעלה במומנטום חזק ובוחן את רמת 3.79 וזאת על רקע התערבות בנק ישראל, כך נראה על פי הערכות בשוק, השבוע במסחר ונתוני המקרו הטובים מהמצופה שפורסמו אמש בארצות הברית. התנועה החריגה ביום שלישי, בהשוואה למגמה של הדולר בעולם ולתנודתיות הנמוכה של הדולר-שקל בימים האחרונים, נבעה ככל הנראה מהתערבות בנק ישראל, שמנסה לבלום את הפיחות החד בערכו של הדולר בשבועות האחרונות המהווה סיכון לייצוא הישראלי".



עוד נמסר ממחלקת המחקר כי "התיקון הזה זכה לרוח גבית מהזירה הפונדמנטלית אתמול בארצות הברית, עם נתוני יצוא וייצור טובים מהמצופה, ששיפרו מעט את הסנטימנט בשוק כלפי הכלכלה האמריקנית והדולר. כעת, נושאים בשווקים עיניים לדוח התעסוקה שיתפרסם בשישי בארצות הברית, כאשר הצפי הוא לתוספת של 190 אלף משרות באפריל. נתון טוב יעניק רוח גבית נוספת לדולר. עלייה של הדולר-שקל מעל רף 3.80 עשויה להרחיב את התיקון כלפי מעלה. עם זאת, יש לציין כי ברמה הטכנית המגמה בטווח הבינוני עודנה יורדת".