השבוע חגגנו את האחד במאי, חג הפועלים והסוציאליזם, אך יש כאלו שעבורם זה יום אבל ואחד מאלו הוא בועז ארד, ממייסדי התנועה הליברלית החדשה ומנהל מרכז איין ראנד, שעד למותה הייתה הכוהנת הגדולה של הקפיטליזם בצורתו הקיצונית ביותר.



כפי שניתן לתאר, גם התנועה הליברלית החדשה תומכת בקפיטליזם תחת הכותרת "חירות פרט ושוק חופשי". בראיון ל"מעריב אונליין", אומר ארד, המתנגד לאחד במאי כי "אנחנו תומכים במשק חופשי ובזכויות הפרט בדיוק כפי שכתבו במגילת העצמאות של העצמאות של ארצות הברית. כל מי שמבקר את הקפטיליזם משום שהוא יוצר פערים, תוקף את השיטה מתוך קנאה שכן ההיסטוריה הוכיחה שהשיטה הקפיטליסטית היא השיטה המתאימה ביותר, הטובה ביותר ליצור עושר ורווחה בכלל החברה".



בועז ארד. צילום: מרכז איין ראנד ישראל
בועז ארד. צילום: מרכז איין ראנד ישראל



השיטה הסוציאליסטית יוצרת עוני ומחסור", אומר ארד ומוסיף "ואיך אפשר, היא הרי מבוססת על עקרונות המנוגדים לטבע האדם. העקרון, 'כל אדם יעבוד על פי יכולותיו ויצרך על פי צרכיו'. ההנחה של כותבי המניפסט הקומוניסטי הייתה שכל אחד יעבוד כמה שיותר ויצרך כמה שפחות, אך בפועל נוצרה שיטה שמתגמלת ניצול ושיעבוד. הסוציאליזם לא מתאים לטבע האדם שהוא אגואיסטי ואני אומר זאת לטובה, הקפיטליזם כן כי בקפיטליזם האדם עובד כדי לממש את שאיפותיו החומריות".



"סוציאליזם יוצר מחסור, עוני, היעדר הזדמנויות וכו'. אם במאה ה-19 היו מאפשרים לכוחות השוק לעבוד חופשי, תקופות כמו תקופת הרעב הגדולה באירלנד היו יכולות להימנע כמו שהן אינן סיכון כיום וגם היה נמנע או נגמר מהר יותר השפל הכלכלי של שנות השלושים".