הבוקר (שלישי) הדולר ממשיך להתחזק, ובמסחר הבין בנקאי שערו עולה ב-0.09% ל-3.8154 שקלים. זאת עקב נתוני הצמיחה הכלכלית ברבעון הראשון של השנה, שפירסמה אתמול לשכת הלמ"ס, אשר הציגו גידול זעום של 0.8%, שמשמעותו מיתון. נתונים אלו פגעו בשקל ועל רקע זה המטבע המקומי נחלש אתמול לעומת רוב המטבעות החשובים, בעוד הדולר היציג קפץ ב-1.114% ל-3.862 שקלים. 



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מספרים הבוקר: "הדולר-שקל זינק מעלה אל 3.815, הרמה הגבוהה ביותר מאז תחילת אפריל, וזאת על רקע נתוני הצמיחה המאכזבים שפורסמו למשק הישראלי, ואשר פגעו בסנטימנט כלפי השקל ושוב הגבירו את הספקולציות לפיהן בנק ישראל ייאלץ לנקוט צעדים מרחיבים כדי להמריץ את הכלכלה".



עוד ציינו כי "נתוני הלמ"ס שפורסמו אמש הצביעו כי ברבעון הראשון צמח המשק הישראלי בקצב שנתי של 0.8%, וזאת לעומת 3.1% ברבעון הקודם. עם זאת, רבעון רע אחד לא בהכרח מלמד על מגמה, ויש להמתין לנתוני הרבעון הבא כדי ללמוד אם אכן המשק הישראלי מצוי בתהליך של האטה. ואולם, התגובה של הדולר-שקל הייתה חדה ומידית והצמד הצליח לטפס מעל השיא הקודם ומעל רף 3.80. פריצה מעל 3.82 עשויה להקנות לצמד מומנטום נוסף ולסלול את הדרך לעבר 3.84. היום יתפרסם בארצות הברית מדד המחירים לצרכן. נתון גבוה עשוי להגביר את ציפיות הריבית על הדולר ולחזק את השטר הירוק".