בסוף כל חודש מעדכן משרד האנרגיה את מחירי הדלק, בהתאם למחירי הנפט בעולם ולשינויים בשער השקל מול הדולר. הציבור סבור שמדובר במחיר "ממשלתי" שיש לשלם אותו ללא עוררין. כמעט כל התחנות מעדכנות את התעריף בדיוק לתעריפים שנקבעו על ידי משרד האנרגיה. אולם המחיר שמפרסם משרד האנרגיה הוא רק מחיר מרבי, שנועד למנוע הפקעת מחירים.
חברות ענק, הפועלות בשוק עם מתחרים מעטים, אוהבות פיקוח על מחירים: המחיר המרבי הופך למחיר מוסכם המתואם בין החברות באדיבות הממשלה.
כהן, פוליטיקאי חד ובקי בכלכלה, מבין את הבעייתיות, ויש לו תוכנית חלופית. הוא ינסה להעביר החלטה לתוספת זמנית של שישה ימי שבתון בשנה, ללא פיצוי בתוספת שעות עבודה. ניסנקורן יתמוך, והתעשיינים עשויים לוותר נוכח העלות הנמוכה יחסית ולחץ דעת הקהל. לאחר יישום השבתון (יום ראשון שבתון אחת לחודשיים) תבוצע בחינה מקצועית של הניסיון, במגמה להגדיל את מספר ימי השבתון בהדרגה עד ל־12 ימים.